What do you think about this photo?Do you have questions or curiosities about this image? Do you want to ask something to the author, give him suggestions for improvement, or congratulate for a photo that you really like?
You can do it by joining JuzaPhoto, it is easy and free!
There is more: by registering you can create your personal page, publish photos, receive comments and you can use all the features of JuzaPhoto. With more than 243000 members, there is space for everyone, from the beginner to the professional.
| sent on May 30, 2013 (19:29) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
After a trip to Nervi I propose this colorful bn, I know the square cut is not particularly pleasing to many, but in this case it seemed the most appropriate as it allowed me to compose on the diagonal "white" between wave and buildings and to give the right space to the sky, this cut also static contrast seems to strengthen the dynamism of the wave. The rather high contrast reflects the light from the scene on the first floor it was illuminated by the bright light of the coming sun at sunset while the background was kept in the shadows by the thick clouds. Dopo uno scatto coloratissimo di Nervi vi propongo questo bn, so che il taglio quadrato non è particolarmente gradito a molti ma in questo caso mi è sembrato il più appropriato visto che mi consentiva di comporre sulla diagonale "bianca" tra onda ed edifici e di dare il giusto spazio al cielo, inoltre questo taglio statico mi sembra rafforzi per contrasto la dinamicità dell'onda. Il contrasto piuttosto alto rispecchia la luce della scena il primo piano infatti era illuminato dalla luce forte del sole prossimo al tramonto mentre lo sfondo veniva tenuto in ombra dalle spesse nubi. |
| sent on May 30, 2013 (19:39) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Very nice view of the diagonal "white"! Congratulations! Molto bella la visione della diagonale "bianca"! Complimenti! |
user6267 | sent on May 30, 2013 (19:45) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
as always you are the precursor (can you say so? wow!) compositions of innovative and experimental 8-)
for the series if it were not to have invented it!
Cutting, composition, toning black and white phenomenal ... “ also this cut static contrast seems to reinforce the dynamism of the wave „ I think you're the great success ... ! I love it! greetings ;-) come sempre sei la precursore (si può dir cosi? ) di composizioni innovative e sperimentali per la serie se non ci fosse bisognava inventarla!!! Taglio, composizione, viraggio in bianco e nero fenomenali... " inoltre questo taglio statico mi sembra rafforzi per contrasto la dinamicità dell'onda" credo che ci sei riuscita alla grande... ! Mi piace! saluti |
| sent on May 30, 2013 (19:53) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Beautiful as usual ... you are really a source of inspiration for people like me is the first shots ... Thank you =) Bellissima come al solito... sei davvero una fonte di ispirazione per chi come me è ai primi scatti... Grazie =) |
| sent on May 30, 2013 (21:20) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Thanks Roberto, Massimiliano and Raffaele, I'm glad these first positive results on this particular composition. Hello. Grazie Roberto, Raffaele e Massimiliano, sono felice di questi primi positivi riscontri su questa particolare composizione. Ciao. |
| sent on May 30, 2013 (21:32) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Beautiful, especially the maintenance of detail despite the strong contrast. I understand the need for cutting to optimize the composition, the downside for me is that not possessing a 4/3 I have to move the image up and down and this prevents me to fully enjoy this beautiful picture:-D Compliments rasenteranno boredom but they are inevitable, good evening. Bellissima, sopratutto il mantenimento di dettaglio nonostante il forte contrasto. Comprendo l'esigenza del taglio per ottimizzare la composizione, l'aspetto negativo per me, è che non possedendo un 4/3 devo spostare l'immagine in alto e in basso e questo mi impedisce di godere appieno di questa bella immagine I complimenti rasenteranno la noia ma sono inevitabili, buona serata. |
| sent on May 30, 2013 (22:02) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Thanks Fabio :-) Hello. Grazie Fabio Ciao. |
| sent on May 31, 2013 (0:10) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
are a staple for me always to be observed in landscapes, eclectic and innovative especially BRAVA, I agree with b / w and the square cut also because the eye is transported over the main wave. Great shot! D + I like Hello Marco x me sei un punto fermo sempre da osservare nei paesaggi, innovativa ecclettica e soprattutto BRAVA, condivido il b/n e il taglio quadrato anche perché l'occhio viene trasportato sopra l'onda principale. Ottimo scatto !!! D+ Mi piace Ciao Marco |
| sent on May 31, 2013 (7:17) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Thanks Mark :-) Hello. Grazie Marco Ciao. |
| sent on May 31, 2013 (8:05) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
I agree with those who preceded me. Beautiful photos and beautiful work of post. Hello Emilio Mi associo a chi mi ha preceduto. Bella foto e bel lavoro di post. Ciao Emilio |
| sent on May 31, 2013 (8:49) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Catherine I always like your landscapes, but in this BN I like even more '. Your compositions are always excellent, the timing can give a different look depending on who seeks either calm or storm, but to me 'this BN communicates more' maybe 'cause it independent from the very modern landscaping for where the colors and saturations must be very loads. I find it more 'real, more' photography, excites me more '!
Compliments. Caterina mi piacciono sempre i tuoi paesaggi, ma questo in BN mi piace ancora di piu'. Le tue composizioni sono sempre eccellenti, la scelta dei tempi riesce a conferire un aspetto diverso a seconda che ricerchi la quiete o la tempesta, a me pero' questo BN comunica di piu' forse anche perche' si svincola dalle regole di molta paesaggistica moderna per cui i colori e le saturazioni devono essere molto carichi. La trovo piu' vera, piu' fotografia, mi emoziona di piu'! Complimenti. |
| sent on May 31, 2013 (9:20) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
compliments on my part, really nice :-) complimenti anche da parte mia,veramente bella |
| sent on May 31, 2013 (10:17) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Thanks Emilio, Gian Luca and Daniele :-) Gian Luca, the bn always liked me too, I still have my darkroom in the garage even if after the transition to digital do not use it for years and now has become a warehouse, here on the forum at the landscape level, however, historically has never received much attention, fortunately, thanks to the commitment of some users lately things are changing and soon I hope to find time to offer a gallery devoted entirely to this type of images ;-) Hello. Grazie Emilio, Gian Luca e Daniele Gian Luca, il bn è sempre piaciuto molto anche a me, ho ancora la mia camera oscura in garage anche se dopo il passaggio in digitale non la uso da anni e ormai è diventata un magazzino, qui sul forum a livello di paesaggio però storicamente non ha mai ricevuto grande attenzione, fortunatamente anche grazie al grande impegno di alcuni utenti ultimamente le cose stanno cambiando e prossimamente spero di trovare il tempo per proporvi una galleria interamente dedicata a questo tipo d'immagini Ciao. |
| sent on May 31, 2013 (10:23) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Catherine thinks that I'm catching the darkroom, and the film and 'came back strongly to be part of my shots with an old Rolleiflex and a Hassy. Now I'm doing strongly groped by an optical bench to do mainly landscape and architecture. Today, these objects are located in unimaginable prices, less than a kit APS C.
Maybe 'also why I am particularly attracted by the BN, however this and your' really very nice! Caterina pensa che io la sto rimontando la camera oscura, e la pellicola e' tornata prepotentemente a far parte dei miei scatti con una vecchia Rolleiflex e una Hassy. Ora mi sto facendo fortemente tentare da un banco ottico per fare soprattutto paesaggio e architettura. Oggi questi oggetti si trovano a prezzi inimmaginabili, meno di un corredo APS C. Forse e' anche per questo che sono particolarmente attratto dai BN, comunque questo tuo e' veramente molto bello! |
| sent on May 31, 2013 (10:29) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Hello Catherine, I also agree with those who preceded me on the strength of this your picture and, in particular, I find that the BN will bring out even more some details, such as the stratification of the rocks of the cliff, which make the scene even more intense .. congratulations! ;-) Ermanno Ciao Caterina, concordo anche io con chi mi ha preceduto sulla forza di questa tua foto e in particolare trovo che il BN faccia emergere ancora di più alcuni particolari, quali la stratificazione delle rocce della scogliera, che rendono ancora più intensa la scena..complimenti!! Ermanno |
| sent on May 31, 2013 (11:17) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Thanks :-) Emanno Gian Luca, in fact, the yield bn printed from film species of larger size of paper is great, occasionally seeing in some ads of used Pentax 6x7 at cheap price the temptation is (although already with my Zenza 4,5 x6 the results would be very good), but then I realize that the time to tinker with acids and basins it is very difficult to find it ;-) A greeting. Grazie Emanno Gian Luca, in effetti la resa del bn stampato da pellicola specie di formato più grande su carta è fantastica, ogni tanto vedendo negli annunci dell'usato qualche Pentax 6x7 a prezzo stracciato la tentazione viene ( anche se già con la mia Zenza 4,5x6 i risultati sarebbero molto buoni) ma poi mi rendo conto che il tempo per armeggiare con acidi e bacinelle mi è molto difficile trovarlo Un saluto. |
user18646 | sent on May 31, 2013 (16:05) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Hello Catherine ... beautiful ... perfect shot in 4:3 ... detail ... fabulous on strong dynamic contrast .... .... there is always something to learn from you ... congratulations .. Dino PS: If I'm not mistaken shooting is at exit tunnel of the station Ciao Caterina...stupenda inquadratura...perfetta in 4:3...dettaglio favoloso...su forte contrasto....dinamica....da te c'è sempre da imparare...complimenti..Dino PS: se non sbaglio lo scatto è all'altezza dell'uscita del tunnel della stazione |
| sent on May 31, 2013 (19:32) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Color or b / w you always a plus, gorgeous. Colore o b/n hai sempre una marcia in più, stupenda. |
| sent on May 31, 2013 (19:35) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
As always ... talented! Come sempre ... bravissima! |
user19888 | sent on May 31, 2013 (19:50)
Thanks for the technical narrative. The b/w is a top-ntch choice. You're a sea poet. Best. Ed. |
|
Publish your advertisement on JuzaPhoto (info) |