RCE Foto

(i) Per navigare su JuzaPhoto, è consigliato disabilitare gli adblocker (perchè?)






Login LogoutIscriviti a JuzaPhoto!
JuzaPhoto utilizza cookies tecnici e cookies di terze parti per ottimizzare la navigazione e per rendere possibile il funzionamento della maggior parte delle pagine; ad esempio, è necessario l'utilizzo dei cookie per registarsi e fare il login (maggiori informazioni).

Proseguendo nella navigazione confermi di aver letto e accettato i Termini di utilizzo e Privacy e preso visione delle opzioni per la gestione dei cookie.

OK, confermo


Puoi gestire in qualsiasi momento le tue preferenze cookie dalla pagina Preferenze Cookie, raggiugibile da qualsiasi pagina del sito tramite il link a fondo pagina, o direttamente tramite da qui:

Accetta CookiePersonalizzaRifiuta Cookie

Nikon d700 nel 2021? Parliamone!


  1. Forum
  2. »
  3. Fotocamere, Accessori e Fotoritocco
  4. » Nikon d700 nel 2021? Parliamone!





avatarsenior
inviato il 15 Agosto 2021 ore 22:31

Si, Canon era più ruffiana sui rossi

avatarjunior
inviato il 26 Ottobre 2022 ore 11:41

La vecchietta c'è ancora....il suo lavoro egregiamente lo fà anche migliore di molte ML che ci sono in commercio. Certo ha i suoi anni sulle spalle, non bisogna paragonarla alle nuove concezioni, raffica, peso, e iso, ma se si vuole una bella reflex la consiglio. la morte sua è con dei fissi anche con diaframma f/1.8.
Io nel 2022 se non avete problema per ingombri e peso la consiglio ancora.

avatarsenior
inviato il 26 Ottobre 2022 ore 13:38

La mia la posso usare con ottiche manuali. Se la uso con af d o con af-s dopo lo scatto lo specchio rimane bloccato in alto e per sbloccarlo devo spegnere e riaccendendere un paio di volte dopo aver tolto l'ottica. Un carrarmato con i cingoli rotti!

avatarsenior
inviato il 26 Ottobre 2022 ore 14:45

Strano come guasto! Lo fa solo usando L autofocus, oppure anche se usi (ad esempio) una AF-D in fuoco manuale?

avatarsenior
inviato il 26 Ottobre 2022 ore 15:42

Anche con gli af d in manuale, basta che ci siano contatti elettrici sull'obiettivo. Lo fa anche con il Samyang 14 mm che è manuale ma ha i contatti per i dati Exif. Con gli ai funziona perfettamente. Ho letto in vecchi articoli che era un problema che si presentava spesso su macchine con parecchie migliaia di scatti.

avatarjunior
inviato il 26 Aprile 2024 ore 21:10

Copiato dal web:

This is a post about what makes this camera and its sensor so special and unique!!
The D700 sensor NC81338L (CMOS) has been designed by Nikon engineers and has been manufactured by "Matsushita" (Later, a subsidiary of Panasonic)
If you do understand what exactly happens in a D700 sensor, then you will fully realize the reason why many photographers like me went back from our shining newer cameras to the Legendary Nikon D700.

So......
We need to go deep into the technology of the sensors in order to understand how great the sensor of the D700 is.

There are some factors that separate the D700 sensor from any other Nikon camera sensor.

About D700 colours:
What makes the D700 colours so special (including excellent skin tones) is its unique CFA together with a unique algorithm applied to its sensor. (different than the D3 and D3s ones)
After the D700, Nikon altered CFA filters in order to boost high ISO performance and fit a bigger number of mpx in the same size sensor. But this required making the filter less discriminating.
The colour discrimination of the specific CFA allows the separation as a unique shade of any single basic colour. Modern cameras' lighter CFAs simply cluster similar shades of a single colour.

It is simple math:
A Photosite linear pitch = 7-8 mcm in the FF-sensor of 12MP. Pixels are square, so the light-sensitive area is about 60 mcm^2 per photo site in the D700. That area produces up to 60*1000 e- = 60.000 electrons before saturation.
Assuming QE (quantum efficiency) = 70%, we get around 45,000 electrons released from (holes created in) the silicon. That amount requires a 16-bit AD converter to fully encode the signal from a photo site, 1-2 bits encode the read-out noise, which leaves 14-15 bits for encoding pure tonal gradations per channel. That is 42-45-bit colourspace. That is where the colour quality comes from!
By comparison, the 4 mcm^2 photo-site in the likes of SonyA7R4, NikonD850 etc...pumps out 16.000 e- before saturation, which requires a 14-bit AD-converter to fully deal with, which leaves us with 12-13 bit/channel as necessary to encode a pure tonal signal in every channel. That yields 36-39 bit colourspace in a final image, which is 8-64 times less accurate (less discrete, less nuanced) than the one created in the D700.

So, we are coming now to the most important of all the factors which is called "Tonal gain":

This is the D700's sensor pixel area (Photosite):71.70µm2 and this is an example- the D850 sensor pixel area:18.88µm2 That means that the D700 sensor has a 279% larger pixel area.
So, let's see why this makes the difference in dimensionality and depth we see on many D700 shots.
Light is a signal. This represents the tonality (colours, contrasts, details) of the subject. Its strength is defined by shutter speed and aperture.
Pixel area (Photosite) is an antenna that receives the signal so it affects how much light per pixel can be gathered. The larger it is, the more light can be collected by a single pixel. However, The size of the photosite defines its tonal gain as well.
as a reference : (8.5?m for the D700, 4,87 for the D810.)
For a camera to record the maximum amount of contrast and depth, it requires low photosite density for higher tonal gain.
Tonal gain is NOT "dynamic range".
The higher the tonal gain, the bigger the gap between the peak of the gain and the noise floor over the same signal.-

Photosites exist at various densities within the size of the camera sensor. Higher megapixel sensors have a higher density and lower tonal gain.
So the quality of the TONAL GAIN matters greatly in final image-making. The current ideal photosite density is 12mp for the size of a full-frame sensor (Nikon D700 - 8.5 microns is ideal)

The ISO defines the applied gain on the photosite so that it can receive a weaker signal. Increasing the gain raises the noise floor.
The Analog Digital Converter (A/D converter) converts the gained signal into digital information. The quality of the conversion is influenced by Bit Depth.
The "Signal to Noise Ratio firmware (SNR)" separates the signal (the detail) from the noise (the noise) right before making the RAW file. If the converted gain is low, it will have a harder time figuring out the difference, therefore removing more signals.

avatarsenior
inviato il 26 Aprile 2024 ore 22:42

Quei numeri sono talmente tirati là che non si può nemmeno pensare che possano essere credibili.

avatarsenior
inviato il 27 Aprile 2024 ore 1:57

Per 2-300 € e non ha molti scatti, potrebbe avere ancora senso.

avatarsenior
inviato il 27 Aprile 2024 ore 9:11

acquistai la d3s nel 2011 e pochi mesi dopo per gioco una d7100...
per scherzo fotografai una pioppa i. luce diretta con entrambe le macchine e un 50 zeiss...morale la d3s aveva bruciato le foglie e l' apsc no...il fogliame era completamente leggibile...nel giro di un mese vendetti l'ammiraglia

Che cosa ne pensi di questo argomento?


Vuoi dire la tua? Per partecipare alla discussione iscriviti a JuzaPhoto, è semplice e gratuito!

Non solo: iscrivendoti potrai creare una tua pagina personale, pubblicare foto, ricevere commenti e sfruttare tutte le funzionalità di JuzaPhoto. Con oltre 242000 iscritti, c'è spazio per tutti, dal principiante al professionista.




RCE Foto

Metti la tua pubblicità su JuzaPhoto (info)


 ^

JuzaPhoto contiene link affiliati Amazon ed Ebay e riceve una commissione in caso di acquisto attraverso link affiliati.

Versione per smartphone - juza.ea@gmail.com - Termini di utilizzo e Privacy - Preferenze Cookie - P. IVA 01501900334 - REA 167997- PEC juzaphoto@pec.it

www.juzaphoto.com - www.autoelettrica101.it

Possa la Bellezza Essere Ovunque Attorno a Me