RCE Foto

(i) Per navigare su JuzaPhoto, è consigliato disabilitare gli adblocker (perchè?)






Login LogoutIscriviti a JuzaPhoto!
JuzaPhoto utilizza cookies tecnici e cookies di terze parti per ottimizzare la navigazione e per rendere possibile il funzionamento della maggior parte delle pagine; ad esempio, è necessario l'utilizzo dei cookie per registarsi e fare il login (maggiori informazioni).

Proseguendo nella navigazione confermi di aver letto e accettato i Termini di utilizzo e Privacy e preso visione delle opzioni per la gestione dei cookie.

OK, confermo


Puoi gestire in qualsiasi momento le tue preferenze cookie dalla pagina Preferenze Cookie, raggiugibile da qualsiasi pagina del sito tramite il link a fondo pagina, o direttamente tramite da qui:

Accetta CookiePersonalizzaRifiuta Cookie

Obiettivo tuttofare luminoso: fisso o zoom?


  1. Forum
  2. »
  3. Obiettivi
  4. » Obiettivo tuttofare luminoso: fisso o zoom?




PAGINA: « PAGINA PRECEDENTE | TUTTE LE PAGINE |

avatarjunior
inviato il 16 Febbraio 2015 ore 22:29

"ora il dubbio é 35L o 35 art? ??"

Bene, devo cambiare il titolo al 3d??! ;)

avatarsenior
inviato il 16 Febbraio 2015 ore 22:29

Io come tuttofare luminoso uso un fisso e zoommo con le gambe,


Ad uno che chiede consigli io non direi una frase del genere senza virgolette o faccine: potrebbe non capire che è un modo di dire paradossale, perché in verità zoomare e cambiare distanza di presa NON sono affatto operazioni equivalenti.

Paolo

avatarjunior
inviato il 17 Febbraio 2015 ore 11:42

@Flep, se questo è diventato il tuo quesito allora ti potrebbe interessare questo:

I shot in studio, during the day and at night to try and select my favorite of these three great lenses. That's right, they're all pretty darn good. I'll agree, some of the chromatic aberration coming out of the Canon f/2 is pretty significant, but outside of my white shooting box things weren't so noticeable. In everyday situations, it did just fine. But let's get started and take a look at how all three performed in studio.

First up is the Canon 35mm f/1.4 L. I chose to shoot the same subject at the widest possible aperture with all three lenses. Therefore, the image below was shot at f/1.4:





You will notice that, aside from some purple fringing where the white script meets the black background, the image has nice defined focused lines and crisp details. Next up, the Sigma 35mm f/1.4:





On the Sigma there is either a lot less fringing or it just blends better because it's green rather than the Canon L's purple. I'm going to go with it's got less fringing. Take a look at the very top of the crop; there is basically no fringing at all, which is different than what we saw on the Canon L glass. From my naked eye, I would say they are about the same sharpness. If you made me pick, I would go with the Sigma being just a hair sharper. Finally, let's look at the Canon 35mm f/2:





You'll notice there is probably the least chromatic aberration present here of all three. It's got clean focus lines, but of course we do notice the one stop difference in the lighting. You will also see that it is significantly less sharp than the Sigma or the Canon L glass. It is by no means blurry, it just doesn't compare with the eyeball-cutting sharpness you see in the first two lenses.

Ok so we've scrutinized these three pretty harshly in the studio, and I'm willing to give it to the Sigma by just a hair. It's greatly outperforming the Canon f/2 in sharpness and beating the L glass in controlling chromatic aberration. Though the chroma fringing is less visible on the Canon f/2, it's just not as sharp and I'm not willing to trade those features. Let's move on to a real world example: daytime landscape shooting. Let's line them up one by one in the same order: Fist the Canon L, next the Sigma, and finally the Canon f/2:













Continua con altri confronti al Seguente link

The Verdict:

When we look at performance, the Sigma and Canon L trade blows back and forth, but when you throw in price point you can't help but lean towards the Sigma. It was a close fight, but Sigma wins out. Not only is the Sigma just as sharp (if not sharper), it also better controls chromatic aberration without really failing in any one area. The Canon f/2 is not a bad lens, not at all. In fact, it's a great lens. It's just not as good as either the L glass (as expected) or the Sigma. The fact of the matter is that Sigma just outplayed Canon here. Sigma wins in price and performance, which is a really deadly combo. If you are looking for a 35mm lens for your Canon, you can't beat the Sigma 35mm f/1.4. It's just that good.

Che cosa ne pensi di questo argomento?


Vuoi dire la tua? Per partecipare alla discussione iscriviti a JuzaPhoto, è semplice e gratuito!

Non solo: iscrivendoti potrai creare una tua pagina personale, pubblicare foto, ricevere commenti e sfruttare tutte le funzionalità di JuzaPhoto. Con oltre 253000 iscritti, c'è spazio per tutti, dal principiante al professionista.







Metti la tua pubblicità su JuzaPhoto (info)
PAGINA: « PAGINA PRECEDENTE | TUTTE LE PAGINE |


 ^

JuzaPhoto contiene link affiliati Amazon ed Ebay e riceve una commissione in caso di acquisto attraverso link affiliati.

Versione per smartphone - juza.ea@gmail.com - Termini di utilizzo e Privacy - Preferenze Cookie - P. IVA 01501900334 - REA 167997- PEC juzaphoto@pec.it

www.juzaphoto.com - www.autoelettrica101.it

Possa la Bellezza Essere Ovunque Attorno a Me