JuzaPhoto uses technical cookies and third-part cookies to provide the service and to make possible login, choice of background color and other settings (click here for more info).
By continuing to browse the site you confirm that you have read your options regarding cookies and that you have read and accepted the Terms of service and Privacy.
You can change in every moment your cookies preferences from the page Cookie Preferences, that can be reached from every page of the website with the link that you find at the bottom of the page; you can also set your preferences directly here
Usato un Clamp, quindi la foto non e' a mano libera. Considerate che non si annullano i movimenti dell'aereo. Pertanto andare oltre il secondo di tempo, c'e' buona possibilita' di mosso e stream effect per la parte terra (che scorre piu' veloce ovviamente delle stelle) Questa volta ho provato a dare una chance alla Canon. Invece della Sony A7sII, reputata uno dei mostri sacri per le performance ad alti ISO, e al sensore stabilizzato, ho portato con me la poveraccia e bistrattatissima EOS 5D Mark IV. Il Clamp comprato da Yodobashi funziona bene anche per questa DSRL non proprio un peso piuma. Gli obiettivi 35 L II e 24 L II entrambe a f/1,4. Stranamente l'esposizione e' stata parecchio diversa. Come se Sony " barasse" sugli ISO. Sono riuscito nominalmente a tenerli bassi e a scattare a 1 secondo. Si e' comportata molto molto bene, non credevo.
You can buy an usage license for this photo. For info and prices contact Fpl1966 at the e-mail fpl1966@gmail.com ; specify the title of the photo that you want and the usage that you request.
Do you have questions or curiosities about this image? Do you want to ask something to the author, give him suggestions for improvement, or congratulate for a photo that you really like?
There is more: by registering you can create your personal page, publish photos, receive comments and you can use all the features of JuzaPhoto. With more than 242000 members, there is space for everyone, from the beginner to the professional.
sent on May 08, 2017 (8:00) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
It is true that there are 5000 ISO differences compared to shots with Sony (and not a few of these values) so it is difficult to make a fair comparison; It seems to me a great achievement, in terms of sharpness and stabilization, taking into account the shooting conditions (better than the shot made at 24, but I think I have suffered from vibrations in the airplane?).
I would have something to argue about the affirmation: " the impoverished and EOS 5D Mark IV banned" :-D :-D; If you want we will change with my ;-) ;-).
Hello and good day Philip.
Mauro E' vero che ci sono 5000 ISO di differenza rispetto agli scatti con la Sony (e non sono pochi a questi valori), quindi è difficile fare un confronto equo; a me sembra un'ottima resa, in termini di nitidezza e stabilizzazione tenuto conto delle condizioni di scatto (meglio dello scatto fatto col 24, ma penso che abbia sofferto di vibrazioni dell'aereo?).
avrei qualcosa da ridire sull'affermazione " la poveraccia e bistrattatissima EOS 5D Mark IV" ; se vuoi facciamo cambio con la mia .
sent on May 08, 2017 (8:50) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Hi Mauro :-) The shooting conditions with the Sony A7sII were very similar. Sony had also been fitted with the same clamp. Next time I try to bring them both and I want to do the same test with the same lens and see what happens. Make a comparison with the same megapixels (then resize the 5D IV file to 12 mega pixels).
The 35mm for this kind of cockpit photo gets better. The 24mm is at the limit because it begins to frame part of the plane. Probably that one with 24 has been infected with micro-vibrations.
The 5D IV has been very disrupted by the video side, and the history of the upgrade after spending a lot has touched a lot. Not making videos I do not mind. But Canon may have to be less in a hurry.
We'll seeThe new 6D next year. Hope to do it calmly .... and do it well! :-D Ciao Mauro :-) Le condizioni di scatto con la Sony A7sII sono state molto simili. Anche la Sony era stata montata con il medesimo clamp. La prossima volta cerco di portarle entrambe e voglio fare la stessa prova con la stessa lente e vedere cosa succede. Fare un confronto con gli stessi megapixel (quindi ridimensionare il file della 5D IV a 12 mega).
Il 35mm per questo genere di foto da cockpit va meglio. Il 24mm e' al limite perche' poi comincia a inquadrare parte dell'aereo. Probabile che quella con 24 abbia beccato delle microvibrazioni.
La 5D IV e' stata molto bistrattata lato video, e la storia dell'upgrade dopo aver speso parecchio un po' ha fatto risentire parecchi. non facendo video io me ne frego. Pero' Canon dovrebbe forse avere meno fretta.
Vedremo la nuova 6D il prossimo anno. Speriamo facciano con calma....e la facciano bene!