What do you think about this photo?Do you have questions or curiosities about this image? Do you want to ask something to the author, give him suggestions for improvement, or congratulate for a photo that you really like?
You can do it by joining JuzaPhoto, it is easy and free!
There is more: by registering you can create your personal page, publish photos, receive comments and you can use all the features of JuzaPhoto. With more than 242000 members, there is space for everyone, from the beginner to the professional.
| sent on April 05, 2012 (16:40) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Inaugurating the set Colorado in June 2011. Maroon Bells is close to Aspen. This shot is made with 30 seconds of exposure so obviously the branches are moved, the rest wanted to "soak" the water in the foreground of the reflected colors. Pulled a nice wind that funneled into the valley and being soaked with the stand I did a bit of effort to keep everything stopped. Inauguriamo il set Colorado del giugno 2011. Maroon Bells si trova vicino a Aspen. Questo scatto è fatto con 30 secondi di esposizione quindi ovviamente le frasche sono molto mosse, del resto volevo "impregnare" l'acqua in primo piano dei colori riflessi. Tirava un bel vento che si incanalava nella valle ed essendo a mollo con il cavalletto ho fatto un pò di fatica a tenere il tutto fermo. |
| sent on April 05, 2012 (17:00) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Very nice warm light on the mountains and the color which takes water. You also managed good shooting with 4 exposures under conditions not easy alternation of shadow and light. Congratulations! Riki Molto bella la luce calda sui monti e il colore che prende l'acqua. Hai gestito anche bene lo scatto con le 4 esposizioni, in condizioni non facili di alternanza di zone d'ombra e di luce. Complimenti! Riki |
| sent on April 05, 2012 (17:28) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
manage the lights in similar situations is really difficult for me since I use filters, you can do the job there getting clean images and rich dettagli.Mi would be happy to be able to work this way but I can not find sources where you can take information gestire la luci in situazioni simile per me è veramente difficile dato che uso i filtri,tu ci riesci sempre alla grande ottenendo immagini pulitissime e ricche di dettagli.Mi piacerebbe veramente tanto riuscire a lavorare in questo modo ma non riesco a trovare fonti dove poter cogliere informazioni |
| sent on April 05, 2012 (17:32) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Image simply beautiful, congratulations ... :-) Andrea78 as I would like to have some more detailed information about the kinds of shots. Immagine semplicemente bella, complimenti... anch'io come Andrea78 vorrei avere qualche informazione più dettagliata riguardo questo generi di scatti. |
| sent on April 05, 2012 (17:40) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Look, I do not EVER use gradient filters to snap as I consider them useless and still suboptimal for a double exposure (but are personal opinions, everyone has their own style). Use the holders instead of Schnider (actually made by Lee) with polarizer and neutral density filter for several stops, I have two, two beautiful vetroni heavy. Here the water was running low floor and it was then I needed a long time to give the movement also had just swallow the sun, and I wanted you impregnasse for as long as possible to give the reflections of light even on the first floor. Here are 3 shots and one I made third RAW Camera Raw. Overlapping shots in 4 levels (must be perfectly aligned, even half a millimeter moved complicates things). The level + dark on top, and you start to mask them. About how it's just a matter of practice, sometimes you just have a gradient tool, other channels are used for brightness which would look in google Tony Kuyper, why and how to use them is just a matter of experimentation. Guarda io non uso MAI filtri degradanti, per come scatto li reputo inutile e comunque subottimali ad una doppia esposizione (ma sono opinioni personali, ognuno ha il suo stile). Uso invece il portafiltri della Schnider (in realtà fatto dalla Lee) con polarizzatore e filtro neutro da diversi stop, ne ho due, due bei vetroni pesanti. Qui l'acqua scorreva piano ed era bassa quindi mi servivano tempi molto lunghi per dare il movimento, inoltre era da poco sorso il sole e volevo che si impregnasse il più a lungo possibile dei riflessi per dare luminosità anche al primo piano. Qui gli scatti sono 3 e da uno mi sono ricavato un terzo RAW in camera raw. Si sovrappongono gli scatti in 4 livelli (devono essere perfettamente allineati, anche mezzo millimetro di mosso complica le cose). Il livello + scuro in cima, e si inizia a mascherarli. Sul come è solo questione di pratica, a volte basta un gradient tool, altre servono canali di luminosità per i quali consiglio di cercare in google Tony Kuyper, quali e come usarli è solo questione di sperimentazione. Lo scopo è trovare un compromesso tra range dinamici estremi e "realismo" maggiore di quello ottenuto con un software HDR che poi introduce anche altri problemi. Questa era + difficile del solito perchè ha piani di luminosità alternata e diversa con in più fogliame molto mosso. |
| sent on April 05, 2012 (18:23) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
compliments eru do not contradict ever! complimenti eru non ti smentisci mai! |
| sent on April 05, 2012 (19:22) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
really nice .. beautiful colors and the place is magic .. good davvero bella.. colori bellissimi e il posto è da incanto.. bravo |
| sent on April 05, 2012 (20:05) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Thanks for the advice, but then to "discover" the various levels using the brush in photoshop? Grazie per i consigli,ma poi per "scoprire "i vari livelli usi il pennello in photoshop? |
| sent on April 05, 2012 (20:51) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Beautiful scenery and great light ... but quite complicated .... this time I see that it has also created some problems for you ;-), also very beautiful reflection and water yield. Congratulations, hello. Bellissimo paesaggio e splendida luce...ma parecchio complicata....stavolta vedo che qualche problema lo ha creato anche a te, molto belli anche il riflesso e la resa dell'acqua. Complimenti, ciao. |
| sent on April 05, 2012 (21:58) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Quoto Catherine, beautiful photos ;-) Greetings Joseph Quoto Caterina, foto stupenda Un saluto Giuseppe |
| sent on April 05, 2012 (22:50) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Great shot, especially the water with its nuances of color and blur brushed immediately catches the attention. Bellissimo scatto, i particolare l'acqua con le sue sfumature di colori e l'effetto mosso pennellato cattura subito l'attenzione. |
| sent on April 05, 2012 (23:38) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Beautiful the effect silky water. Good management of light and really good "hard work"! ;-) Bellissimo l'effetto setoso dell'acqua. Ottima gestione della luce e gran bel "lavoraccio"! |
| sent on April 06, 2012 (0:34) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
I love it. You got a great balance in dynamic range and warm colors but extremely realistic. A lot of work, but a respectable result. Bravo. Hello Sergio Mi piace molto. Hai ottenuto un notevole equilibrio nella gamma dinamica e cromie calde ma estremamente realistiche. Tanto lavoro, ma un risultato di tutto rispetto. Bravo. Ciao Sergio |
| sent on April 06, 2012 (7:56) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Thank you all, it really is not much work, after this release does not take more than 10 minutes Grazie a tutti, in realtà non è tanto lavoro, la post di questo scatto non prende più di 10 minuti |
| sent on April 06, 2012 (13:48) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Really nice, silky masterfully played! Sincere congratulations ... Federico Davvero bella, effetto seta magistralmente riprodotto! Sinceri complimenti... Federico |
| sent on April 06, 2012 (13:52) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
A good situation, but usually your post is more accurate and precise I find that the transitions between the levels of brightness are a bit abrupt. Since the shot is very good we lose another 10 min .. ;-) How come you did not make an exhibition with the foliage still? In any case a good job. Greetings Fox Una bella situazione, solitamente però la tua post è più curata e precisa trovo che le transizioni tra i piani di luminosità siano un pochino brusche. Visto che lo scatto è molto buono ci perderei altri 10 min.. Come mai non hai fatto un'esposizione con il fogliame fermo? Ad ogni modo un buon lavoro. Saluti Fox |
| sent on April 06, 2012 (14:05) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
water is the strong point of this is not easy to manage. compliments stefano l'acqua è il punto forte di questa immagine non facile da gestire. complimenti stefano |
| sent on April 06, 2012 (14:16) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Fox because it was dark in the valley, the rising sun and a wind thief, the foliage still I would have to shoot at ISO 8000 and it was not enough:-D For transactions considers that the top is illuminated one single shot, especially that piece of frame at the top left you see black against the sky is not the result of masks is everything one single shot, is that the frame is far ahead compared to the mountain in the background illuminated in full even though visimanete seem a whole. Just look at the size of the trees on the frame and that of those on the bottom. The foliage on the right of that big bush but very disturbing because it is really very rough. If I removed the filter to lower the ISO with the car in the river and I would definitely got in unstable equilibrium, non-overlapping shots unfortunately. Fox perchè era buio nella valle, il sole appena sorto e un vento ladro, per il fogliame fermo avrei dovuto scattare a 8000 ISO e non bastava Per le transazioni considera che la parte alta illuminata è uno scatto singolo, in particolare quel pezzo di cornice in alto a sinistra che vedi nero contro il cielo non è frutto di maschere è proprio tutto uno scatto singolo, è che quella cornice è molto più avanti rispetto alla montagna sullo sfondo illuminata in pieno anche se visimanete sembrano un tutt'uno. Basta vedere la dimensione degli alberi sulla cornice e quella di quelli sul fondo. Il fogliame a destra di quel cespuglione però disturba molto perchè è veramente molto mosso. Se avessi tolto il filtro per abbassare gli ISO con la macchina nel fiume ed io in equilibrio instabile avrei sicuramente ottenuto scatti non sovrapponibili purtroppo. |
| sent on April 06, 2012 (19:08) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
I really like how you handled the light in a difficult situation, the light on the mountains and the water in the foreground are wonderful. hello and congratulations diego mi piace molto come hai gestito la luce in una situazione non facile, la luce sulle montagne e l'acqua in primo piano sono stupende. ciao e complimenti diego |
| sent on April 06, 2012 (19:14) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Beautiful photos, excellent color management, water is something emozionante.complimenti Foto stupenda , ottima gestione dei colori, l'acqua è qualcosa di emozionante.complimenti |
|
Publish your advertisement on JuzaPhoto (info) |