What do you think about this photo?Do you have questions or curiosities about this image? Do you want to ask something to the author, give him suggestions for improvement, or congratulate for a photo that you really like?
You can do it by joining JuzaPhoto, it is easy and free!
There is more: by registering you can create your personal page, publish photos, receive comments and you can use all the features of JuzaPhoto. With more than 242000 members, there is space for everyone, from the beginner to the professional.
| sent on December 04, 2014 (14:10) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Hello Commissioner, the mountain ridge in the lower right is not the best (the observation leads me out of the wonder that you have registered), but not knowing the place I do not know that you had the edge. I find the atmosphere still very rewarding and the beam of light in the center gives the feeling that you described. Maybe I would have opted for a vertical cut, the picture changes course, and very likely stifle the breadth of a horizontal cut at the same time acquire dynamism thanks to the diagonal of light that rises. I do not know if I was clear, it is right to talk about it a bit ', with the greatest respect for your work;-), I basically do not know do the same.
Hello Ciao Commissario, il costone di montagna nell'angolo in basso a destra non è il massimo (mi spinge l'osservazione fuori dalla meraviglia che hai registrato), ma non conoscendo il posto non so che margini avevi. Trovo l'atmosfera comunque molto appagante ed il fascio di luce al centro dona la sensazione che hai descritto. Forse avrei optato per un taglio verticale, la foto cambia ovviamente, e molto probabilmente soffocherebbe l'ampio respiro di una taglio orizzontale ma al tempo stesso acquisterebbe dinamicità grazie alla diagonale di luce che si innalza. Non so se sono stato chiaro , è giusto per parlarne un po', con il massimo rispetto per il tuo lavoro , io in pratica non saprei fare altrettanto . Ciao |
| sent on December 04, 2014 (14:48) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
This ray of sunshine has awarded both the shot I have to admit, it acquires the right cromia autumn ... otherwise no better haul anything. hello Pier Questo raggio di sole ha premiato tanto lo scatto devo ammettere, infatti acquista quella giusta cromia autunnale...altrimenti senza raggio meglio nulla. ciao Pier |
| sent on December 04, 2014 (15:02) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
I love it. You have been rewarded patience waiting for the magic moment spending. Bravo !!! Mi piace tantissimo. Sei stato ripagato della pazienza spesa in attesa del magic moment. Bravo!!! |
| sent on December 04, 2014 (15:27) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Wonderful balance between the right of shooting, where the shadows, rocks and snow announce the cold, and the left side where the warm light, spruces and larches are opposed to winter looming. You just have to sit back and enjoy the spectacle of nature! Beautiful.
Giorgio Splendido equilibrio fra la parte destra dello scatto, dove le ombre, le rocce e la neve annunciano il freddo, e la parte sinistra dove la luce calda, gli abeti e i larici si contrappongono all'inverno incombente. Non resta che sedersi e ammirare lo spettacolo della natura! Bellissima. Giorgio |
| sent on December 04, 2014 (15:29) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
that show ... really compliments. Hello Rocco che spettacolo... veramente complimenti. Ciao Rocco |
| sent on December 04, 2014 (16:27) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Hello Simo! I can not tell you more than what we said .. I think there is still a little nap countered, but it is just my personal taste ... everything else is just a show. I disagree with Raffale when he writes “ the mountain ridge in the lower right is not the best (the observation leads me out of the wonder that you have registered) „ I find that instead embraces literally part in light and forcing more watching the light and the scenario inside (only that if the contrasts more form a kind of "vignetting" natural:-D)
congratulations for this wonderful picture !!!
ciaooo Ciao Simo! non posso dirti altro oltre a quello che ci siamo detti.. secondo me rimane ancora un pelo poco contrastata, ma è solo un mio gusto personale... tutto il resto è solo uno spettacolo. mi trovo in disaccordo con Raffale quando scrive " il costone di montagna nell'angolo in basso a destra non è il massimo (mi spinge l'osservazione fuori dalla meraviglia che hai registrato)" io invece trovo che abbracci letteralmente la parte in luce e costringa maggiormente a guardare la luce e lo scenario al suo interno ( solo che se la contrasti maggiormente forma una specie di "vignettatura" naturale) complimenti per questa splendida immagine!!! ciaooo |
| sent on December 04, 2014 (18:54) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Having made some shots mountain, I know the difficulties encountered .. I know them, but I have not yet overcome:-D. For me, the biggest is that in the face of these scenarios would resume around the landscape, but at the same time bring out every single tree. Besides the beauty of the moment, for me the credit for this lies in having chosen a PDR, which, although lacking an important first floor, gave a perfect balance between the landscape and the wooded valley, making it accessible and present. Then enlightened by this gift from heaven, you've caught big !! Hello;-) Emilian Avendo fatto qualche scatto montano, conosco le difficoltà che si incontrano.. Le conosco, ma non le ho ancora superate . Per me la più grossa è che di fronte a questi scenari si vorrebbe riprendere tutto il panorama, ma al contempo far risaltare ogni singolo albero. Oltre alla bellezza del momento, per me il merito di questa immagine sta nell'aver scelto un PDR , che seppur privo di un primo piano importante, ha dato un perfetto equilibrio tra il paesaggio e la valle alberata, rendendola fruibile e presente. Poi illuminata da questo dono dal cielo, che hai colto alla grande!! Ciao Emiliano |
| sent on December 04, 2014 (18:58) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
you did well, deserved their own, congratulations! Vittorio hai fatto bene, meritava proprio, complimenti! Vittorio |
| sent on December 04, 2014 (18:58) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Hello Simon, the light that you waited you then gave a glimpse really bellissimo.Una large depth of field, certainly if I had something in the foreground the shot would have gained, but them you were there;-) so I guess you composed in the best possible way by exploiting what you had (the ridge) .Even in my opinion lacks a coat of contrast, but just a little ... although knowing you are convinced that you prefer the way;-):-D compliments, I like a lot ... a salutone:-P:-P Ciao Simone,la luce che hai aspettato ti ha poi regalato uno scorcio veramente bellissimo.Una gran profondità di campo,certo se avessi avuto qualcosa in primo piano lo scatto ci avrebbe guadagnato,ma li c'eri tuquindi credo che hai composto nel miglior modo possibile sfruttando quello che avevi (il costone).Anche secondo me manca un pelo di contrasto,ma proprio poco...anche se conoscendoti sono convinto che tu la preferisci cosìcomplimenti,a me piace un sacco...un salutone |
| sent on December 04, 2014 (19:29) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Emiliano nice comment, I would say the same thing, but I have not found the right words: - | congratulations again Simone bel commento Emiliano, avrei voluto dire la stessa cosa, ma non ho trovato le parole giuste complimenti di nuovo Simone |
user789 | sent on December 04, 2014 (19:55) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
What are you doing to admire the fantastic location! What a sight! Wow! Very reminiscent of the scenery of the area Lakes Vens here with us Hello Paul Quale fantastica location ci fai ammirare! Che spettacolo! Ricorda molto lo scenario della zona Laghi di Vens qui da noi ciao Paolo |
| sent on December 04, 2014 (20:01) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Very nice, congratulations.
Mauro Molto bella, complimenti. Mauro |
| sent on December 04, 2014 (20:10) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Really very beautiful .. from the feeling of hovering over the ravine.
Veramente molto bella .. da la sensazione di stare in bilico sul burrone. |
| sent on December 04, 2014 (22:00) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Thank you very much all those who have looked to express an opinion on this picture. I reply to some to tell the truth.
Raffaele well first of all found (seen as we left the last time;-)) I just can not imagine a vertical composition in this case, generally is a solution that I reserve when I need to create a certain line of composition that svilupppi so and always with a close-up still important in introducing foto.Questo is a scenario so majestic (we are always in the presence of marmolada) that I was spontaneous format orizzontale.sul done then the ridge to the right that takes you out of the composition has me a bit puzzled why my compositional intent was just to drive the ' eye angle in basso right and following the profile of the ridge and then take it to the pore toward the sun (the inclination dele ridges then helps in this regard) enclosing in a kind of natural setting the color of larch illuminati.mi regret not having hit the 'goal with you. thanks for expressing your impressions.
Gianluca I do not like the contrasts, you already know that, but this time I wanted to leave even softer, to apply the "my" usual contrast only in the area of ??larch to give more evidence, I am not entirely convinced of the result (you do not know what I quarreled with Fabio Marchini on this aspect:-D) but in the end I decided for this solution waiting for the response from some user forum.Posso understand your concerns and many others about it, partly because we are used to a lot of pictures on the webstrong, colorful, contrast, sharp and impactful visivo..sai that I do not follow certain currents but I go on my way, I just hope to meet someone along my journey;-) aktrimenti the long run I'm afraid I'll have to stop and go back home:-D
Emiliano “ in front of these scenarios you would like to take the whole landscape, but at the same time bring out every single tree. „ in landscape photography think you should always focus on something in particular, you can not want it all, in this case the majesty of the landscape I caught his eyes, made the image I waited more than an hour with the car ready to shoot and remote control in hand because sooner or later a ray of sun had come out and would brighten the woods, I did not think anything other than that, I interessava only that ray of light. :-)
Marco “ sure if I had something in the foreground the shot would have gained „ You know how a lover of the first floor by smashing his nose, but this time I do not agree: - | with a close-up you would have lost the sense of the height of the point of recovery or rather the emptiness above the valley, this at least it was my intento.e then as you say yourself, in front of them had really empty, very close and I was in the midst of larch:-D
thanks again to all a greeting Simone Ringrazio molto tutti quelli che si sono soffermati ad esprimere un parere su questa foto. rispondo ad alcuni per onor di cronaca. @Raffaele innanzitutto ben ritrovato (visto come ci siamo lasciati l'ultima volta) non riesco proprio ad immaginare una composizione verticale in questo caso,generalmente è una soluzione che riservo quando ho bisogno di creare una certa linea compositiva che si svilupppi in tal senso e sempre comunque con un primo piano importante che introduca nella foto.Questo è uno scenario talmente maestoso (siamo comunque sempre al cospetto della marmolada) che mi è venuto spontaneo il formato orizzontale.sul fatto poi del costone di dx che ti porta fuori dalla composizione mi ha un pò spiazzato perchè il mio intento compositivo era proprio quello di guidare l'occhio dall'angolo in basso a dx e seguendo il profilo del crinale portarlo verso il pore e poi verso il sole(l'inclinazione dele creste poi aiuta in tal senso) racchiudendo in una specie di cornice naturale il colore dei larici illuminati.mi spiace di non aver centrato l'obiettivo con te. grazie per aver espresso le tue impressioni. @Gianluca non amo i contrasti decisi,questo già lo sai,ma stavolta ho voluto lasciare ancora più morbido ,per applicare il "mio" solito contrasto solo nella zona dei larici per dargli più evidenza,non sono del tutto convinto del risultato(non sai quanto ho litigato con Fabio Marchini su questo aspetto) ma alla fine ho deciso per questa soluzione in attesa del riscontro di qualche utente del forum.Posso capire le perplessità tue e di molti altri a riguardo,anche perchè siamo abituati sul web ad immagini molto forti,colorate,contrastate, nitide e di forte impatto visivo..sai che io non seguo certe correnti ma vado per la mia strada,spero solo di incontrare qualcuno lungo il mio cammino aktrimenti alla lunga ho paura che dovrò fermarmi e tornare a casa @Emiliano " di fronte a questi scenari si vorrebbe riprendere tutto il panorama, ma al contempo far risaltare ogni singolo albero. " in fotografia di paesaggio credo che bisogna sempre concentrarsi su qualcosa di particolare,non si può volere tutto,in questo caso la maestosità del paesaggio mi ha catturato lo sguardo,composta l'immagine ho aspettato più di un'ora con la macchina pronta allo scatto e telecomando in mano perchè prima o poi un raggio di sole doveva uscire e avrebbe illuminato il bosco,non ho pensato altro che a quello,mi interessava solo quel raggio di luce. @Marco " certo se avessi avuto qualcosa in primo piano lo scatto ci avrebbe guadagnato" sai quanto sia un'amante del primo piano da sbatterci il naso ,ma stavolta non sono d'accordo con un primo piano avresti perso il senso dell'altezza del punto di ripresa o meglio il senso di vuoto sopra la vallata,questo almeno è stato il mio intento.e poi come dici anche tu,li davanti avevo davvero il vuoto,due passi ed ero in mezzo ai larici un grazie ancora a tutti un saluto Simone |
| sent on December 04, 2014 (22:40) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Quiet Simone, the picture is pleasant and majestic and I had already put the like to confirm this. I just expressed my humble opinion that is supported by the fact that I use to read from left to right and then my squardo part by larch bottom left lit and rises along the slope almost since the background. Always for me I find it unnatural from the ridge where I said ... It will mean that I'll have to strain to read in this manner. Best wishes and good weekend ... It's almost close:-P Tranquillo Simone, la foto è gradevole e maestosa e avevo già messo il mi piace a conferma di ciò. Ho solo espresso il mio modesto parere che viene suffragato dal fatto che io uso leggere da sinistra a destra e quindi il mio squardo parte dai larici in basso a sinistra illuminati e si innalza lungo il pendio fin su quasi sullo sfondo. Sempre per me mi risulta innaturale partire da quel costone di cui ti dicevo... Vorrà dire che mi dovrò sforzare a leggere in questa maniera. Un caro saluto e buon week end... È quasi vicino |
user47049 | sent on December 05, 2014 (7:25) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
The photo is very beautiful, is an imposing landscape and the light is fantastic, thanks to the beam that illuminates the side. It seems to fly. congratulations! A greeting, Carlo La foto è molto bella, è un paesaggio imponente e la luce è fantastica, grazie al quel raggio che illumina il versante. Sembra di volare. complimenti! Un saluto, Carlo |
| sent on December 05, 2014 (10:02) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Simo I understand and agree that your choice ... I was speaking only by a factor of "functional" in which the ridge more contrasted and then darker, would have "contained" the most part in light. But it remains a technical detail, the entire image is so beautiful even without changing a comma! Simo capisco e condivido questa tua scelta ... Io parlavo solo di un fattore "funzionale " nel quale il costone più contrastato e quindi più scuro , avrebbe "racchiuso"maggiormente la parte in luce . Ma rimane un dettaglio tecnico, tutta l'immagine è stupenda anche così senza cambiare una virgola ! |
| sent on December 05, 2014 (10:16) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Beautiful lighting situation, the composition I like it, I would tell you that maybe I would have liked to see more gray area around the spot of light but I have not the slightest idea of ??the scene beyond the margins of your shot;-), on the contrary we taste different, but I fully respect your choice, in fact every time I finish a ride on the 500px appreciate very much;-):-D Congratulations, hello:-) Ps after all digressions add that the picture I really like, I do not know if it was clear:-D Bellissima situazione di luce, la composizione mi piace, ti direi che forse mi sarebbe piaciuto veder più zona d'ombra attorno alla macchia di luce ma non ho la minima idea della scene oltre i margini della tua inquadratura, sul contrasto abbiamo gusti diversi, ma rispetto pienamente la tua scelta, anzi tutte le volte che finisco fare un giro su 500px la apprezzo moltissimo Complimenti, ciao Ps dopo tutte le divagazioni aggiungo che l'immagine mi piace molto, non so se era chiaro |
| sent on December 05, 2014 (12:21) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Thank Carlo2404.Caterina and Franco for the visit and appreciation
Caterina “ I would have liked to see more gray area around the spot of light but I have not the slightest idea of ??the scene beyond the edges of your frame „ .not I understand what you mean because you talk about framing: fconfuso: I am aware of having made a choice on the post production very unpopular, I'm considering all solutions and the opinions that I will come, I keep them all jealously in archives, but I will not affect me too much otherwise would defeat my path fotografico.credo however, that some Contrast the photo calls and definitely another thing I jumped in the eyes recently (is a month that I'm working on this photo) is that I have held too light the first part of the ridge to the rightand perhaps it is also one that does turn up a little nose at all or almost. I know that you, too, for example you prefer contrasts definitely more determined but I was pleased that you are able to go beyond the personal taste and enjoyed the image in its intierezza.grazie “ every time I finish a ride on the 500px appreciate very much „ ahahahahah I go there less and less of those sites (including 1x for example) and when I go there I always dimentivco to put sunglasses before open foto..non tell you the burns of eyes at the end of the day:-D:-D:-D
Franco thanks for the advice, I think I have responded and given reason;-) in response to Catherine, I think you meant anyway darken the shadows on the ridge running from right?
un greet Simone ringrazio Carlo2404.Caterina e Franco per la visita e gli apprezzamenti @Caterina " mi sarebbe piaciuto veder più zona d'ombra attorno alla macchia di luce ma non ho la minima idea della scene oltre i margini della tua inquadratura" .non ho capito cosa intendi perchè parli di inquadratura sono consapevole di aver fatto una scelta sulla post produzione molto impopolare,sto valutando tutte le soluzioni e i pareri che mi arriveranno,li tengo tutti gelosamente in archivio,ma non voglio farmi condizionare troppo altrimenti verrebbe vanificato il mio percorso fotografico.credo tuttavia che un pò di contrasto la foto la chiama sicuramente e un'altra cosa che mi è balzata agli occhi di recente (è un mese che sto elaborando questa foto) è che ho tenuto troppo chiara la prima parte di costone a dx e forse è anche quello che fa storcere un pò il naso a tutti o quasi. So benissimo che anche tu ad esempio prediligi contrasti sìcuramente più decisi ma mi ha fatto piacere che tu sia riuscita ad andare oltre il gusto personale e apprezzato l'immagine nella sua intierezza.grazie " tutte le volte che finisco fare un giro su 500px la apprezzo moltissimo" ahahahahah io ci vado sempre meno su quei siti (anche 1x ad esempio) e quando ci vado mi dimentivco sempre di mettermi gli occhiali da sole prima di aprire le foto..non ti dico i bruciori agli occhi a fine giornata @Franco grazie del consiglio,credo di aver risposto e dato ragione nella risposta a caterina,credo che intendessi scurire comunque le ombre sul costone che parte da dx? un saluto Simone |
|
Publish your advertisement on JuzaPhoto (info) |