What do you think about this photo?Do you have questions or curiosities about this image? Do you want to ask something to the author, give him suggestions for improvement, or congratulate for a photo that you really like?
You can do it by joining JuzaPhoto, it is easy and free!
There is more: by registering you can create your personal page, publish photos, receive comments and you can use all the features of JuzaPhoto. With more than 241000 members, there is space for everyone, from the beginner to the professional.
| sent on January 06, 2014 (12:09) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Thanks for the feedback Stephen! I thought proves a bit fake, I had to treat her well in PP .. The technique I like it and sooner or later I will take a filter nd, 1000 I was thinking, do you use it? Well the minitreppiede was almost in the water and the ripples came a few centimeters, but I was ready to grab to the question whether all! Hello Grazie del feedback Stefano! Pensavo risultasse un pò finta, ho dovuto trattarla bene in PP.. La tecnica mi piace e prima o poi prenderò un filtro nd, pensavo il 1000, tu ne fai uso? Beh il minitreppiede era quasi nell'acqua e le ondine arrivavano a pochi centrimetri, ma ero pronto ad afferrare tutto all'evenienza! Ciao |
| sent on January 07, 2014 (11:49) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Hello Alexander, ND filters let all dominant in various colors, depending on the type and brand, I solved by setting the white balance on auto and finishing in pp.Se you are intent on buying a filter of this type you should properly evaluate the 'I'll use that in the future, however, and not to save money on a component so importante.Se the filter is not of good quality becomes noticeably worse performance optics. The filter I use for this kind of images is a Rodenstock 77 that I bought in Germany for less than 100 euro and which are also satisfied when I use it coupled to polarizzatore.Un greeting. Ciao Alessandro,tutti i filtri ND lasciano dominanti di vario colore,dipende da tipo e marchio,io ho risolto impostando il bilanciamento del bianco su auto e rifinendo in pp.Se sei intenzionato a comprare un filtro di questo tipo ti consiglio di valutare bene l'utilizzo che ne farai in futuro e comunque di non risparmiare su un componente cosi importante.Se il filtro non è di buona qualità peggiora notevolmente le prestazioni dell'ottica. Il filtro che uso per questo genere di immagini è un Rodenstock da 77 che ho comperato in Germania per meno di 100 euro e del quale sono soddisfatto anche quando lo uso accoppiato al polarizzatore.Un saluto. |
| sent on January 07, 2014 (12:19) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Hello Alexander, I think the result is great in relation to the cost of the slide! :-) Regarding the ND filter, were you there rispamierei. Personally I bought a polarizer in the media and when I saw that I liked in certain situations, I bought the "most beautiful" by spending so bad, when it came to the ND filter I immediately took the best one, the difference is a few tens of Euros well spent Ciao Alessandro, secondo me il risultato è ottimo in rapporto al costo del vetrino! Riguardo al filtro ND, fossi in te non ci rispamierei. Personalmente avevo comprato un polarizzatore nella media e quando ho visto che mi piaceva in determinate situazioni, ho comprato quello "più bello" spendendo quindi male, quando si è trattato del filtro ND ho preso subito quello migliore, la differenza di qualche decina di euro è ben spesa |
| sent on January 13, 2014 (15:03) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Camogli with unusual calm sea, I would almost say elegant sophisticated image, thou hast set a bit fake, it's true .. but nice! Hello, Gabriel. Insolita Camogli con mare calmo, immagine sofisticata direi quasi elegante, tu l'hai definita un po finta, è vero..ma bella! Ciao, Gabriele. |
| sent on January 13, 2014 (15:40) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
I'm sorry, but for me it is an achievement just enough and let me explain why: Meanwhile, the light is bad, you've taken in a zone not suitable (two in the afternoon ...) there is not a cloud in the sky, this is flat and uniform and you do not even see the nearby hills. In this situation I do not miss the car would pull out of the bag. The composition would be good, but it is not permissible, however, to have the first floor so blurry I would say that there is a greenish tint to corregggere ;-)
Hello Max
Mi spiace, ma per me è un risultato appena sufficente e mi spiego perchè: intanto la luce è pessima, hai scattato in un orario non adatto (le due del pomeriggio...) non c'è una nuvola in cielo, questo è piatto ed uniforme e non si vedono neanche le colline vicine. In questa situazione io non tirerei fuori manco la macchina dalla borsa. La composizione sarebbe buona, ma non è ammissibile però avere il primo piano così sfuocato Direi che c'è una dominante verde da corregggere Ciao Max |
| sent on January 14, 2014 (18:01) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Hello Max, maybe you have not read the previous posts .. I shot the photo with a filter welding and I was at that hour in Camogli. The photo, to my amazement, it is liked by many people, someone has written, unusually calm sea, sophisticated. To me it seems a little 'fake .. you would not have even pulled out the camera .. matter of taste! I'm just saying that in the pictures, there are only clouds, sharpness and low light, you say? :) Ciao Max, forse non hai letto i post precedenti.. la foto l'ho scattata con un filtro da saldatura e mi trovavo a quell'ora a Camogli. La foto, con mio stupore, è piaciuta a molte persone, qualcuno ha scritto posizione insolita, mare calmo, sofisticata. A me pare un po' finta..tu non avresti tirato fuori neanche la fotocamera.. questione di gusti! Dico solo che nelle foto non ci sono solo nuvole, nitidezza e luce bassa, che dici? :) |
| sent on January 14, 2014 (18:30) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
NO, I have not read the previous posts and it often happens that I do not. My idea is not polluted by the judgment of other people, but I've looked carefully at the photograph .. ;-) In my opinion to make a good landscape photograph you need a good light and atmosphere, and is missing here especially for the timing, what to me (and I sincerely believe many landscapers) would not pull the car out of the bag. :-) A photographer is like a fisherman, he must wait for the right moment. Then we move on to the technique, the composition is good but unfortunately you are out of focus and the foreground is not always for me, nice to see the cobblestones so little muddy. The colors are then to be fixed, it's all green. ;-) You say .. matter of taste, I say that if all goes well you should be good to everyone, but if you ask my opinion in a forum I will resgreat weight according to my taste, and depending on what I see.
Hello Max NO, non ho letto i post precedenti e capita spesso che non lo faccio. La mia idea non risulta inquinata dal giudizio delle altre persone, ma ho osservato con attenzione la fotografia.. A mio parere per fare una buona foto di paesaggio serve una buona luce ed atmosfera, e qui manca sopratutto per il momento scelto, quello che a me (e credo sinceramente a molti paesaggisti) non avrebbe fatto tirare fuori la macchina dalla borsa. Un fotografo è come un pescatore, deve aspettare il momento giusto. Poi passiamo alla tecnica, la composizione è buona ma purtroppo hai sfuocato il primo piano e non è, sempre per me, bello vedere il ciottolato così poco nitido. I colori poi sono da sistemare, è tutto verde. Tu dici.. questione di gusti , io dico che se va bene a te va bene a tutti, ma se chiedi il commento in un forum io ti rispondo secondo il mio gusto e in funzione di quello che vedo. Ciao Max |
| sent on February 02, 2014 (22:13) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Great beautiful picture Gran bella foto |
| sent on February 02, 2014 (22:29) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Max did not all have the time to fish at times .. or do not arrive when there are fish :) but sometimes also like the photos without clouds or with the low sun .. :) I congratulate you for your beautiful photos ! Really! And then I have a technical question to a great fisherman I have focused on the church, according to you with a diaphragm so closed, the stones in the foreground are out of focus or is guilty of the spartan slide and maybe set a little to the good and not perfectly front of the lens? Hello and thank you Max non tutti hanno il tempo di pescare a volte..oppure non arrivano quando ci sono i pesci :) però a volte piacciono anche le foto senza nuvole o con il sole basso..:) ti faccio i miei complimenti per le tue bellissime foto! Davvero! E allora faccio una domanda tecnica ad un gran pescatore: io ho messo a fuoco la chiesa, secondo te con un diaframma così chiuso, le pietre in primo piano rimangono sfuocate oppure è colpa del vetrino spartano e magari fissato un pò alla buona e non perfettamente frontale alla lente? Ciao e grazie |
| sent on February 02, 2014 (22:31) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Thanks Diego! Grazie Diego! |
| sent on March 23, 2014 (18:30) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Alexander, if you allow me, I advise you to learn from constructive criticism, which I agree, those who have more experience than us. There are definitely grow more of the 'I like' and 'beautiful picture'. I wish there were more Lucotti. You wrote that it is a test shot and then justifies the light and the sky but the dominant due to the glass can be corrected. To be clear both the foreground and the church, and the glass has nothing to do here, the focus should not be done on the church but on a point located at about a third of the distance between the machine and the church for the speech of 'hyperfocal (the more experienced correct me). Even in doing so, and even stopping down, I'm afraid a bit 'blur would remain. My solution is the double exposure, either manually or merged with focus stacking. Even the photograph ismade stairs and, with his intervention, Max made us get another step. Greetings, Mauro. ;-) Alessandro, se mi permetti, ti consiglio di far tesoro delle critiche costruttive, che condivido, di chi ha più esperienza di noi. Ci fanno sicuramente crescere di più dei 'mi piace' e dei 'bella foto'. Magari ci fossero più Lucotti. Hai scritto che è uno scatto di prova e quindi giustifica la luce e il cielo ma la dominante dovuta al vetro la puoi correggere. Per avere nitidi sia il primo piano che la chiesa, e qui il vetro non c'entra, la messa a fuoco non andava fatta sulla chiesa ma su un punto posto circa ad un terzo della distanza tra la macchina e la chiesa per il discorso dell'iperfocale (i più esperti mi correggano). Anche così facendo e anche chiudendo il diaframma, temo che un po' di sfocatura sarebbe rimasta. La mia soluzione è la doppia esposizione, fuse o manualmente o con focus stacking. Anche la fotografia è fatta a scale e, con il suo intervento, Max ci ha fatto salire un altro scalino. Un saluto, Mauro. |
| sent on April 08, 2014 (23:23) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Filter 1000 euro or glass solder, I think you did well post the photos, at least one gets an idea of ??what you can get. If you enjoyed then click it to 14.00 with no clouds and the light does not fit even better. Camogli is a great location at any time of day. At the next Eros Filtro da 1000 euro o vetro da saldatura, secondo me hai fatto bene postare la foto, almeno uno si fa un'idea di ciò che si può ottenere. Se poi ti sei divertito a scattarla alle 14.00 senza nuvole e con la luce non idonea meglio ancora. Camogli è un'ottima location a qualsiasi ora del giorno. Alla prossima Eros |
| sent on April 20, 2014 (20:29) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Very nice Compliments Joseph Molto bella Complimenti Giuseppe |
| sent on April 21, 2014 (9:31) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Hello Himotep suggestions are always welcome! Thanks for the advice of focus, double exposure and dominance green .. but maybe you misunderstood the reason for this test shot, try the slide welding .. in broad daylight, sun top, an unusual effect ;) ? All this also to evaluate the purchase of a ND, in short, to see if the technique I like to thank you ... Eros read the full concept .. hello! Thanks Joseph for the compliments ... Ale Ciao Himotep i consigli sono sempre bene accetti! Grazie per il consiglio della messa a fuoco, della doppia esposizione e della dominanza verde.. forse però si è travisato il motivo di questa foto di prova, provare il vetrino da saldatura..in pieno giorno, sole alto, un effetto insolito;)? Il tutto anche per valutare l'acquisto di un ND, insomma per vedere se la tecnica mi piace... Eros grazie hai colto a pieno il concetto..ciao! Grazie Giuseppe per i complimenti... Ale |
| sent on August 20, 2014 (16:34) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Max is a wise man and a giver of great advice (as well as a great photographer). It was the only one to make an accurate analysis of the photograph, making you notice things that really do not go. Then the photo can please a million people but it is another story ... Make mind the advice, the good ones ... sfornerai photo unrivaled view your desire to try and experiment! See you soon, Roberto. Max è un saggio e un dispensatore di ottimi consigli (oltre che a un ottimo fotografo). È stato l'unico a fare l'analisi accurata della fotografia, facendoti notare le cose che veramente non vanno. Poi la foto può piacere a un milione di persone ma è un altro discorso... Fai tesoro dei consigli, quelli buoni..., sfornerai foto ineguagliabili vista la tua voglia di provare e sperimentare! A presto, Roberto. |
| sent on September 30, 2014 (12:21) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Shooting very elegant with a beautiful light and a pleasant silky water on the pebbles. :-) Scatto molto elegante con una bella luce ed una gradevole acqua setosa sui ciottoli. |
| sent on September 30, 2014 (19:56) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Thank you Raffaele! The known technical deficiencies? Hello Grazie Raffaele! Le noti le carenze tecniche? Ciao |
|
Publish your advertisement on JuzaPhoto (info) |