What do you think about this photo?Do you have questions or curiosities about this image? Do you want to ask something to the author, give him suggestions for improvement, or congratulate for a photo that you really like?
You can do it by joining JuzaPhoto, it is easy and free!
There is more: by registering you can create your personal page, publish photos, receive comments and you can use all the features of JuzaPhoto. With more than 242000 members, there is space for everyone, from the beginner to the professional.
| sent on April 16, 2012 (20:39) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
You take good pictures is like a casino @ Max In fact, I was referring to the kind of pictures of Catherine with the system of programming I said just put the camera on a tripod and does everything by itself, you can leave a coffee and come back after an hour ..... and you're done. This is not to detract from the charm of photographing a mo 'analog. Hello Già fare belle foto cosi é un casino! @Max Infatti, mi riferivo proprio al tipo di foto di Caterina che col sistema della programmazione che dicevo basta mettere la fotocamera sul treppiede e fa tutto da sola, la puoi lasciare prendere un caffè e tornare dopo un'ora, ..... e il gioco è fatto. Con questo non voglio togliere nulla al fascino di fotografare a mo' analogico. Ciao |
| sent on April 16, 2012 (21:05) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
.... although remain convinced that in most cases 2/3 shots well calibrated enough and advance @ Catherine You agree that Catherine for HDR often enough also shot, but I was referring to other possibilities which is not only exposure, but for example, the multiple focuses. Hello ....anche se resto convinta che nella maggior parte dei casi 2/3 scatti ben calibrati bastano ed avanzano @Caterina Si Caterina d'accordo che per le HDR delle volte bastano anche due scatti, ma mi riferivo ad altre possibilità che non riguardano solo l'esposizione ma ad esempio la messa a fuoco multipla. Ciao |
| sent on April 16, 2012 (21:42) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Indeed, sometimes I double click for the fire, when combined with the need of multiple exposures for bright things get complicated for a moment ... but nothing unmanageable with a little 'experience when shooting in the twilight management of exposure in my opinion it is better to snap snap checking always ustogramma, the light is constantly changing and with long exposure you can not be sure of the result ... maybe double the time and exposure remains almost the same because in the meantime the light is lowered ;-) Hello :-) Effettivamente a volte faccio il doppio scatto anche per il fuoco, quando si combina con la necessita delle esposizioni multiple per la luminosità le cose si complicano una attimo...ma nulla d'ingestibile con un po' d'esperienza, quando si fotografa al crepuscolo la gestione dell'esposizione secondo me è meglio farla scatto per scatto verificando sempre l'ustogramma, la luce cambia continuamente e con pose lunghe non si può essere sicuri del risultato...magari raddoppi il tempo e l'esposizione rimane quasi la stessa perché nel frattempo la luce è calata Ciao |
| sent on April 17, 2012 (21:09) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
For photos at dusk you're absolutely right because the brightness change fast. Linko you an example of multiple fire made with my old A640 a few years ago. (Sorry for the gallery "skimpy" but it is under construction) Hello Per le foto al crepuscolo hai perfettamente ragione dato il cambiamento di luminosità veloce. Ti linko un esempio di fuoco multiplo fatta con la mia vecchia A640 qualche anno fa. (scusa per la galleria "striminzita" ma è in fase di costruzione) www.juzaphoto.com/index2.php?l=it&pg=profile2&mode=viewgallerie&iduten Ciao |
| sent on April 17, 2012 (21:37) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Because of the difficulty of the subject, very detailed macro taken almost in from a tight angle, I would say that the technique has given excellent results, we see small drops of sharpness at some point but thinking of using it for a scene with a subject in the foreground I think the result would be really great. Hello. Vista la difficoltà del soggetto, molto dettagliato ripreso quasi in macro da posizione angolata, direi che la tecnica ha dato ottimi risultati, si vedono piccoli cali di nitidezza in qualche punto ma pensando d'utilizzarla per un panorama con un soggetto in primissimo piano penso che il risultato sarebbe davvero ottimo. Ciao. |
| sent on April 19, 2012 (18:27) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
It Caterina but keep in mind that it was made with a compact and then .......... it is clear that with an SLR, especially on landscapes, the results should be much higher. Hello Si Caterina ma tieni presente che è stata fatta con una compatta e quindi .......... é chiaro che con una reflex, specie su panorami, i risultati dovrebbero essere di gran lunga superiori. Ciao |
| sent on April 21, 2012 (21:04) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
“ This is a picture of me when I used two shots for the fire „ Excellent and effect, good! Two shots, the first I think it was focused on the hill, so almost indefinitely, but the second? Sorry Catherine just out of curiosity, since you did not have details very close, except the sand, with f 16 was not enough focus sull'iperfocale? On your assumptions 5D if you used a focal length of 50 mm, f 16 you should have about 5 un'iperfocale me then a pdc from 2.5 m to infinity, where row my reasoning? Hello and thank you for any clarifications. " Questa è una mia immagine in cui ho usato due scatti anche per il fuoco" Ottima e di effetto, brava! Due scatti, il primo credo sia stata focalizzato sulla collina, quindi quasi all'infinito, ma il secondo? Scusa Caterina solo per curiosità, visto che non avevi particolari molto vicino, tranne la sabbia, con f 16 non bastava focalizzare sull'iperfocale? Sulla tua 5D se per ipotesi hai usato una focale di 50 mm, con f 16 avresti dovuto avere un'iperfocale di circa 5 m e quindi una pdc da 2,5 m all'infinito, dove non fila il mio ragionamento? Ciao e grazie per eventuali chiarimenti. |
| sent on April 22, 2012 (8:34) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
The sand is a beast, has a very fine detail and focus you can easily see, however, was 62 mm in the first rocks about 3 feet to the limit situation much I decided not to risk, 2 exposures with fire in the foreground and Lv three with fire in the background to infinity, the biggest problem was to manage the movement of the sun, as the time between the clicks and the light changed continually assess the exposure of species a long time it was very difficult, fortunately the 110 dampens a lot of the conflicts in the post and at the end I did not have to work very hard ;-) Hello. La sabbia è una brutta bestia, ha un dettaglio finissimo e lo sfocato si vede subito, comunque ero a 62 mm i primi scogli a circa 3 metri situazione molto al limite ho preferito non rischiare, 2 esposizioni con il fuoco in Lv sul primo piano e tre con il fuoco sullo sfondo ad infinito, il problema più grosso da gestire è stato lo spostamento del sole, visto il tempo intercorso fra i vari scatti la luce cambiava continuamente e valutare l'esposizione specie su tempi lunghi era molto difficile, per fortuna il 110 smorza parecchio i contrasti ed alla fine in post non ho dovuto faticare molto Ciao. |
| sent on April 24, 2012 (20:09) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Let's see if I understand correctly, virtually all 5 shots, 2 shots with fire in lv 3 m, but what show? and 3 other endlessly, always with the same exposure, Exposure Bracketing (AEB) or manual? What technique you use to reconcile and unite the two in focus and the various exposures? Then I do not understand why do you wait "time" between shots and the other? It is clear that it is difficult to handle moving subjects and adjusts everything manually, however, if it takes the time it takes. For this I would have preferred that the reflex were equipped with a programming system useful for reducing the time between the first and the last shot and in many other situations. Sorry for too many questions, but do not feel engaged if you can not answer. Again, thanks for all the clarifications. Hello Vediamo se ho capito bene, praticamente 5 scatti in tutto, 2 scatti con fuoco in lv a 3 m, ma con quale esposizione? e altri 3 all'infinito, sempre con la stessa esposizione, in Bracketing (AEB) o in manuale? Che tecnica usi per conciliare e unire le due messe a fuoco e le diverse esposizioni? Poi non ho capito perché aspetti "tanto" tra uno scatto e l'altro? È chiaro che è difficile gestire soggetti in movimento e comunque se regoli tutto manualmente ci vuole il tempo che ci vuole. Per questo che avrei preferito che le reflex fossero dotate di un sistema di programmazione utile per ridurre il tempo tra il primo e l'ultimo scatto e in tante altre situazioni. Scusa per i troppi quesiti, ma non sentirti impegnata se non puoi rispondere. Sempre grazie per tutti i chiarimenti. Ciao |
| sent on April 24, 2012 (20:52) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Shots 150 and 45 seconds for the first floor, 103, 55 and 22 for the background, manual exposure assessed by the first test shot then eye based on experience since the light varied continuously, no waiting between shots. .. are the shows that with the 110 become very lughe no automatism .... I think it would be able to handle a situation like this, among other things with the 110 meter is unreliable ;-) Merger strictly manual. Hello. Scatti di 150 e 45 secondi per il primo piano, 103, 55 e 22 per lo sfondo, esposizione manuale la prima valutata tramite scatto di prova poi ad occhio in base all'esperienza visto che la luce variava continuamente, non attendo tra gli scatti ...sono le esposizioni che con il 110 diventano molto lughe....nessun automatismo credo sarebbe in grado di gestire una situazione come questa, fra l'altro con il 110 l'esposimetro è inaffidabile Fusione rigorosamente manuale. Ciao. |
| sent on July 03, 2012 (21:00) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
how beautiful and romantic effect .. very delicious, even the stars, hello 8-) quanto è bella e romantica..effetto molto delizioso,anche le stelle,ciao |
| sent on July 03, 2012 (21:54) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Jarmila thanks :-) Hello. Grazie Jarmila Ciao. |
| sent on July 03, 2012 (22:45) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
wow! Truly amazing how suddenly and as a technique for my poor talent with photoshop makes me incapable of shots as well, congratulations again ;-) Veramente incredibile come scatto e come tecnica, per la mia scarsa bravura con photoshop mi rende incapace di scatti così, complimenti ancora |
| sent on July 04, 2012 (21:11) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
:-) Thanks Francesco, Ps is not that complicated but you have to dedicate a lot of time to get familiar ;-) Hello. Grazie Francesco, Ps non è poi così complicato però bisogna dedicargli parecchio tempo per prenderci confidenza Ciao. |
| sent on July 04, 2012 (21:21) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Simply beautiful Semplicemente splendida |
| sent on July 04, 2012 (22:28) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Thanks :-) Iosto Grazie Iosto |
| sent on July 11, 2012 (20:41)
Affascinante! |
| sent on July 12, 2012 (11:45) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Thanks :-) Smvo61 Thanks Eugene! :-) Hello. Thanks Smvo61 Grazie Eugenio!!! Ciao. |
|
Publish your advertisement on JuzaPhoto (info) |