What do you think about this photo?Do you have questions or curiosities about this image? Do you want to ask something to the author, give him suggestions for improvement, or congratulate for a photo that you really like?
You can do it by joining JuzaPhoto, it is easy and free!
There is more: by registering you can create your personal page, publish photos, receive comments and you can use all the features of JuzaPhoto. With more than 242000 members, there is space for everyone, from the beginner to the professional.
| sent on July 10, 2014 (13:45) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
One shot that comes out a bit 'by the canons of the macro and I personally appreciate it for pleasantness of the whole. Beautiful :-) Hello Emilian Uno scatto che esce un po' dai canoni della macro e che personalmente apprezzo per piacevolezza dell'insieme. Bella Ciao Emiliano |
| sent on July 10, 2014 (23:39) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
thank you very much! hello mille grazie!!ciao |
| sent on July 11, 2014 (10:26) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
You can say "differently pretty"? Last. Si può dire"diversamente bella"?Finalmente. |
| sent on July 12, 2014 (19:02) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
I thank you for the compliment, I appreciate it! ti ringrazio per il complimento, lo apprezzo molto!!! |
| sent on August 22, 2014 (19:18) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
-The Basic problem is that the lens is not used for a portrait where it is plausible / normal take advantage of a wide open aperture to isolate a detail of a face, the lens is macro and is used for a particular macro here ... pistil is three-dimensional but does not show sufficient detail why penalized by ta chosen by the author, the host crashed immersed in everything blurred: - |.
-You Can also take the hard road of creative macro, but before I would focus on the macro classical exploiting that eighth ... so, his clarity, his great talent to isolate a particular giving priority and deciding you from time to time as pdc 're willing to make it stand out. -Your Relfex allows you to raise the ISO to 400 without bring out an annoying digital noise.
(Imho) hello, laurel -Il problema di base è che l'ottica non viene impiegata per un ritratto dove è plausibile/normale sfruttare un diaframma apertissimo per isolare un particolare di un viso , l'ottica è macro ed è impiegata per un particolare macro ... qui il pistillo è tridimensionale ma non mostra un sufficiente dettaglio perchè penalizzato dalla t.a. scelto dall'autore, l'ospite impalla immerso in tutto quello sfocato . -Puoi anche percorrere la strada difficile della macro creativa, ma prima mi concentrerei sulla macro classica sfruttando quell'ottica ... quindi, la sua nitidezza, la sua grande dote di isolare un particolare dandogli priorità e decidendo tu di volta in volta quale pdc sei disposto a fare risaltare . -La tua relfex ti permette di alzare gli iso fino a 400 senza far affiorare un rumore digitale fastidioso. -A mano libera devi controllare il tuo e il micromosso del soggetto. -Devi progettare dove vuoi che sia a fuoco , quanta pdc e cosa deve essere sfocato. -Non fermarti al primo scatto di istinto, pensaci e realizza 2-3 scatti alternativi -Per avere una miglior riuscita, imposta un solo punto di af, ai servo e priorità di diaframma perchè il soggetto appoggiato su un fiore è in balia del vento e tu basculi con il tuo busto avanti e dietro .. l'ai-servo ti aiuterà a mantenere quel punto di maf. -In base ai tuoi margini operativi cerca la corretta pdc e il giusto rapporto zona nitida/zona sfocata. Scusami per la franchezza e per gli articolati e approfonditi interventi, ma mi dispiace osservare che un'ottica è penalizzata dal suo non sfruttamento, dalla sua missione mancata (imho) ciao, lauro |
| sent on August 23, 2014 (8:08) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
you do not have to apologize absolutely contrary I thank you that you have as well understood are the first weapons and then I only have to learn and I appreciate it very much when there is a criticism constructive. however now I'm going to look up the meaning of ai-servo, maf, ta, pdc. in reality blur on bees was random and was part of a series of shots and I chose this only because I liked it because visually a bit 'different. thank you very much for the advice, hello Lorenzo. non ti devi assolutamente scusare anzi ti ringrazio che come avrai ben capito sono alle primissime armi e quindi ho solo da imparare ed apprezzo molto quando mi vengono fatte delle critiche costruttive. comunque adesso mi andrò a cercare il significato di ai-servo, maf, t.a., pdc. in realtà la sfocatura sull'ape è stata casuale e faceva parte di una serie di scatti ed ho scelto questa solo perché mi piaceva visivamente perché un po' diversa. grazie mille per i consigli, ciao Lorenzo. |
| sent on August 23, 2014 (12:15) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
With your SLR you have the possibility to change shooting settings ... In macro freehand and I strongly recommend this option to the servo that allows you to hook the subject and follow it if you move but the system is also given that two-way also you could move-swing ... so from the point of focus (maf) will extend the depth of field (pdc) that you decide, should NOT decide the reflex .. You have to decide which area should be sharp, as fuzzy and than 8-). If it's raining outside ... do not worry ... you will take a cut flower and esecitarti in 400-500 study using three lamps iso-arm with a warm glow neon lights placed on the sides and putting as velvet background light or a white sheet performs .. shots in succession by stopping at each step thus perceive immediately as you change the pdc. If you can, aided with a tripod euNo remote control 8-) Con la tua reflex hai la possibilitá di variare le impostazioni di scatto ... In macro e a mano libera ti consiglio vivamente l'opzione ai-servo che ti permette di agganciare il soggetto e seguirlo se si sposta ma il sistema è anche bidirezionale dato che anche tu potresti spostarti-oscillare ... quindi dal punto di messa a fuoco (maf) si estenderà la profondità di campo (pdc) che tu deciderai, NON deve deciderlo la reflex .. Devi decidere quale zona deve essere nitida, quale sfocata e di quanto . Se fuori piove ...non preoccuparti ... puoi prendera un fiore reciso ed esecitarti in studio usando 400-500 iso tre lampade a braccio mobile con luci neon a luce calda posizionate ai lati e mettendo come sfondo del velluto chiaro o un lenzuolo bianco .. esegui scatti in successione chiudendo il diaframma ad ogni scatto così percepisci immediatamente quanto si modifica la pdc. Se puoi, aiutati con un treppiede e un comando remoto |
| sent on August 24, 2014 (6:20) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
ok, I try. Thank you ok, ci provo. grazie |
|
Publish your advertisement on JuzaPhoto (info) |