What do you think about this photo?Do you have questions or curiosities about this image? Do you want to ask something to the author, give him suggestions for improvement, or congratulate for a photo that you really like?
You can do it by joining JuzaPhoto, it is easy and free!
There is more: by registering you can create your personal page, publish photos, receive comments and you can use all the features of JuzaPhoto. With more than 243000 members, there is space for everyone, from the beginner to the professional.
| sent on May 24, 2014 (17:21) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
for my "extraction policy" with regard to landscape photography I make a difficult beast to comment on these kinds of shots where the strong contrasts or manipulation on the colors and lights are the masters, the fact remains that in your work is obvious research of shapes, lines, shadows and lights to convey to the viewer feel different from the "usual". in this drama of high-contrast black and white line you hooked to the screen and you do not spring up to the cypress is also supported by the presence of a disturbing belief agricultural vehicle overturned, at least this is what I imagine it to be. on the composition of the one thing that I would have preferred just a little more space to the right of the curve that bends towards the cypress tree on the line of the two fields. compliments a greeting, simone per mia "estrazione politica" per quanto riguarda la fotografia di paesaggio faccio una fatica bestia a commentare questi generi di scatti dove i forti contrasti o le manipolazione sui colori e luci la fanno da padrone,ciò non toglie che nei tuoi lavori è palese la ricerca di forme,linee,ombre e luci per trasmettere all'osservatore sensazioni diverse dal "solito". in questa la drammaticità del bianco nero molto contrastato e della linea che ti aggancia allo schermo e non ti molla fino al cipresso è supportata anche dalla presenza inquietante credo di un mezzo agricolo ribaltato,almeno questo è quello che immagino che sia. sulla composizione l'unica cosa che avrei preferito è solo un poco più di spazio a destra della curva che piega verso il cipresso sulla linea dei due campi. complimenti un saluto,simone |
| sent on May 24, 2014 (22:37) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
The Commissioner has made an exhibition of excellent thought, even Sgarbi could have done better. I agree in full Bravo to you for the photo and the Commissioner for the term paper. Mat Il commissario ha fatto un'esposizione di pensiero eccellente, neppure Sgarbi avrebbe potuto fare di meglio. Concordo in pieno Bravo a te per la foto ed al commissario per la tesina. Mat |
| sent on May 26, 2014 (22:55) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Thank you Simone. Your comment, for your confession, "fatigue," I am particularly pleased. Welcome because I think, this, in my best images. It's not that then did some kind of processing. It's a pretty violent backlight on a sunny day and clear air. The difficulty was to make legible the ground. So I decided to sacrifice a little and burn 'the top. And, for my taste, I'd do it. Finally, I could not enlarge the picture to the right to the presence of disturbing elements. I'll tell you that maybe I would have done so anyway because I find cutting tight overs better sense of unease that you yourself have noticed. In fact, for me, is the best thing in the picture: a banal landscape, quiet, with few elements (one undefined) causing unexpected sensations. <br /> Thanks again and a warm greeting. Free Grazie Simone. Il tuo commento, anche per la tua confessata "fatica", mi è particolarmente gradito. Gradito anche perché reputo,questa, tra le mie immagini migliori. Non è che poi abbia fatto chissà quali elaborazioni. È un controluce abbastanza violento in una giornata assolata e tersa. La difficoltà era quella di rendere leggibile il terreno. Ho così deciso di sacrificare e bruciare un po' la parte alta. E, per il mio gusto, lo rifarei. Non potevo infine allargare l'inquadratura a destra per la presenza di elementi di disturbo. Ti dirò che forse l'avrei fatta così comunque perché il taglio stretto trovo riporti meglio il senso di inquietudine che tu stesso hai notato. Anzi, per me, è la cosa migliore della foto: un paesaggio banale, tranquillo, con pochi elementi (uno indefinito) che provoca sensazioni inaspettate. Grazie ancora e un caro saluto. Franco |
| sent on May 26, 2014 (22:56) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
@ Siena Matley Thank you too Mat. I'm glad you liked it. I salute you. Free @Matley Siena Grazie anche a te Mat. Sono contento che ti sia piaciuta. Ti saluto. Franco |
| sent on May 27, 2014 (9:02) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Hello Franco, I also like Simon at first glance of this shot I had the feeling that he lacked space at the point described by him. But in your shots can never stop at the 'first look'.
As you know I am not able to give technical advice. My view an image always passes through the feelings that this causes me. What we focus on in this picture, it became evident to me is the strong play of contrasts. Not only light and shade, but also fallow field and one in which there is the result of planting, the fence that divides sharply these two realities, and finally a tree as opposed to what appears to be a something devoid of life. How many reflections could be done about these items and also how much of what at first glance could disturb it now appears as a narrow passage ... The wholeon a background of almost dazzling which is common to these two visions.
Forgive my rambling, but I can only see the picture for what it gives me, I know that sometimes I walk away from what the author intended, but this is one of my limitations.
I offer my congratulations to you this shot that I personally find very beautiful and meaningful.
A greeting.
stefano ciao Franco, anche io come Simone alla prima occhiata su questo scatto ho avuto la sensazione che mancasse spazio nel punto da lui descritto. Ma nei tuoi scatti non possiamo mai fermarci alla ' prima occhiata'. Come sai io non sono in grado di dare pareri tecnici. Il mio vedere una immagine passa sempre attraverso le sensazioni che questa mi provoca. Ciò che nel soffermarmi su questa immagine mi è apparso evidente è il forte gioco di contrasti. Non solo di luci e ombre, ma anche di campo incolto e quello in cui vi è il risultato della semina, il recinto che divide in maniera netta queste due realtà ed infine un albero contrapposto a ciò che appare un qualche cosa priva di vita. Quante riflessioni si potrebbero fare su questi elementi e quante anche su quello che in prima occhiata poteva disturbare ora appare come uno stretto passaggio... Il tutto su uno sfondo quasi abbagliante che è comune a queste due visioni. Perdona le mie elucubrazioni, ma io riesco solo a vedere le fotografia per quello che mi trasmette, so che a volte mi allontano da quello che l'autore voleva, ma questo è uno dei miei limiti. Ti faccio i mie complimenti per questo scatto che personalmente trovo molto bello e significativo. Un saluto. stefano |
| sent on May 28, 2014 (17:02) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
I find teaching and masterful composition for this picture ...... The gem and the line at the point where it is 'tangent to the edge of the photo ... it would have been trivial and perhaps a disconnect error that point and give more' area to the right .... I appreciate that a picture in the first place precisely because of the affectation 'composition! Congratulations ..... Beppe Trovo magistrale e didattica la composizione per questa immagine...... La chicca e la linea di confine nel punto in cui è' tangente al bordo della foto...sarebbe stato banale e forse un errore staccare quel punto e dare più' area a dx....una foto che apprezzo in primis appunto per la leziosità' compositiva !!! .....complimenti, Beppe |
| sent on June 04, 2014 (23:24) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
It looks like drawn with a pen and ink on a sheet of drawing paper. The composition is very nice and the view guide to the cypress. Bravissimo. Hello, Joseph. Sembra disegnato con un pennino a china su un foglio da disegno. Anche la composizione è molto bella e guida la vista verso il cipresso. Bravissimo. Ciao, Giuseppe. |
| sent on June 19, 2014 (13:57) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Minimal, I really like hello GmG Minimale, mi piace molto ciao GmG |
|
Publish your advertisement on JuzaPhoto (info) |