What do you think about this photo?Do you have questions or curiosities about this image? Do you want to ask something to the author, give him suggestions for improvement, or congratulate for a photo that you really like?
You can do it by joining JuzaPhoto, it is easy and free!
There is more: by registering you can create your personal page, publish photos, receive comments and you can use all the features of JuzaPhoto. With more than 242000 members, there is space for everyone, from the beginner to the professional.
| sent on April 09, 2020 (17:14) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Great room for imagination. A crossing, an invitation, a border, a gate. Beautiful in its solitude. Congratulations on seeing and collecting it. Grande spazio al''immaginazione. Un varco, un invito, un confine, uno stargate. Bellissima nella sua solitudine. Complimenti per averla vista e raccolta. |
| sent on April 09, 2020 (17:19) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
thank you left. maybe 1:1 doesn't suit you. 4:5 would be better. I often find myself in difficulty converting 2:3 to 1:1 which I love (as I think you too) because it reminds me of the hasselblad. what do you say? ti ringrazio left. forse 1:1 non si addice. il 4:5 sarebbe meglio. mi trovo spesso in difficoltà convertire 2:3 in 1:1 che adoro (come penso anche tu) perché mi ricorda l'hasselblad. tu che dici? |
| sent on April 09, 2020 (19:19) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Paul, I could always convert to 1:1. But I realize that it is not always possible and that in any case much depends on the subject. For the street the 3:2 format works great. The square format is required for the abstract. For vertical i often convert to 3:4. Then I also happened, rarely, to opt for a free cut. But in this case it depended on the disturbing elements I wanted to cut. Follow your instincts. Paolo, potessi convertirei sempre in 1:1. Ma mi rendo conto che non sempre è possibile e che comunque molto dipende dal soggetto. Per la street il formato 3:2 funziona benissimo. Per l'astratto è d'obbligo il formato quadrato. Per il verticale spesso converto in 3:4. Poi mi è anche capitato, raramente, di optare per un taglio libero. Ma in questo caso dipendeva dagli elementi di disturbo che volevo tagliare. Segui l'istinto. |
| sent on April 09, 2020 (19:21) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
I don't know what camera you use but I think now almost everyone predicts the cut set. Non so che fotocamera usi ma credo che ormai quasi tutte ti previsualizzano il taglio impostato. |
| sent on April 11, 2020 (17:30) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
left, mainly use canon series 5 (although recently, after asking you info about the foveon, I bought an xh-1) so I can see already in 1:1. but I notice that the image taken like this seems to be crumpled. perhaps it is an optical issue, given by the combination of lenses and sensor designed not for this format; It also changes the depth of the frame. in 4:5 this does not appear because at the end it is a cut closer to 2:3. thanks for the exchange and wishes for a serene and full easter (in all senses!) left, principalmente uso canon serie 5 (anche se da poco, dopo averti chiesto info sul foveon, ho acquistato una xh-1) quindi posso vedere già in 1:1. però noto che l'immagine scattata così sembra essere accartocciata. forse è una questione ottica, data dalla combinazione lenti + sensore studiata non per questo formato; cambia anche la profondità dell'inquadratura. in 4:5 ciò non appare perché alla fine è un taglio più vicino a 2:3. grazie per lo scambio e auguri di una pasqua serena e piena di luce (in tutti i sensi!) |
|
Publish your advertisement on JuzaPhoto (info) |