What do you think about this photo?Do you have questions or curiosities about this image? Do you want to ask something to the author, give him suggestions for improvement, or congratulate for a photo that you really like?
You can do it by joining JuzaPhoto, it is easy and free!
There is more: by registering you can create your personal page, publish photos, receive comments and you can use all the features of JuzaPhoto. With more than 243000 members, there is space for everyone, from the beginner to the professional.
| sent on December 12, 2017 (17:20) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
A shot a bit 'extreme, but tasteful. In my opinion I would close an act to have the bow in focus, say up to the cleat. However it is an image that I like as evocative and clean and the blur is of great quality. Compliments Gabbia65 Uno scatto un po' estremo, ma di buon gusto. A mio parere avrei chiudo un attimino per avere la prua a fuoco, diciamo fino alla galloccia. Comunque è un'immagine che mi piace in quanto evocativa e pulita e lo sfocato è di grande qualità. Complimenti Gabbia65 |
| sent on December 13, 2017 (11:28) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Thanks for the comment Gabbia65. In fact it is a shot a bit 'extreme. There could be a greater diaphragm closure. I have recently moved to full-frame and I am rediscovering the use of large openings, which with the aps I had lost a bit. Let's say that I seem to go back to the times of the film even if the plasticity of the image of the Zeiss planar 50 1.4 the Canon 1.4 does not return it. But maybe it's a limitation of digital compared to film. Mah ... thanks for the ride Hello! Grazie per il commento Gabbia65. In effetti è uno scatto un po' estremo. Ci poteva stare una maggior chiusura di diaframma. Sono passato da poco al full-frame e sto riscoprendo l'utilizzo delle grandi aperture, che con l'aps avevo un po' perso. Diciamo che mi sembra di tornare ai tempi della pellicola anche se la plasticità d'immagine dello Zeiss planar 50 1,4 il 50 1,4 Canon non la restituisce. Ma forse è un limite del digitale rispetto alla pellicola. Mah... grazie per il passaggio Ciao! |
| sent on December 13, 2017 (13:09) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Caro Francesco, io ho una mia teoria, basata sul nulla cosmico, in quanto non suffragata da dati oggettivi. Questa teoria mi dice che le ottiche di un tempo, quando c'era l'analogico, erano costruite con maggior cura, proprio per il fatto che era difficile pensare di correggere i difetti dell'ottica in fase di stampa. Oggi, con i computer che correggono addirittura in automatico le aberrazioni dell'ottica e le distorsioni, certe raffinatezze è possibile che siano meno spinte, anche per una questione di costi in relazione ai prezzi di vendita accettati dal mercato. Soprattutto con le ottiche molto luminose, anch'io ho la sensazione che lo sfocato di un tempo fosse di altra levatura. Chi arriverà fra 20 anni, forse vedrà le reflex digitali con un certo rimpianto e non ricorderà nulla dell'analogico. Io, per non sbagliarmi, conservo ancora una Nikon FM ed una Rolleiflex e non ti nascondo, con una certa nostalgia. Ciao Gabbia65 |
| sent on December 13, 2017 (14:15) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
... idem: Contax 167 MT and 28, 50 and 135 zeiss ... Maybe I will try to mount the 50 zeiss with adapter on Canon digital. So, right for make some comparisons ... A greeting! ...idem: Contax 167 MT e 28, 50 e 135 zeiss... Magari proverò a montare il 50 zeiss con adattatore su Canon digitale. Così, giusto per fare qualche confronto... Un saluto! |
|
Publish your advertisement on JuzaPhoto (info) |