What do you think about this photo?Do you have questions or curiosities about this image? Do you want to ask something to the author, give him suggestions for improvement, or congratulate for a photo that you really like?
You can do it by joining JuzaPhoto, it is easy and free!
There is more: by registering you can create your personal page, publish photos, receive comments and you can use all the features of JuzaPhoto. With more than 243000 members, there is space for everyone, from the beginner to the professional.
| sent on September 08, 2011 (20:06) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Daniel let me comment. Known a remarkable job of research in your portraits / beauty, careful study of the lights, looking for poses and subjects. If I can but 'everything and' always statito, quite forced. You're always trying to light the entire subject and portray him completely. You've no doubt a good technique, then I would recommend you distorting it. Try to illuminate evil and see what happens. To make a cut narrow, or wrong and see what comes out. The light bulb is good for photos of the catalog, but not if you want to give a signature to the photo. I have a feeling that your photos would gain in dynamism ' I also have the feeling that you do not use models / pro and I'm a little 'also linked them in expressions. A little tip and 'use the mirror. If you put it behind a mirror in which the model you can 'watch and judge for themselves its expression, will be' much more 'diverse and more' safe interpretations. In general, then you have to remind her to look in the car, especially those a little 'hedonistic, but it serves to reassure them and make them dare molto more '. I hope that these lines are useful to you. Hello Gian Luca Daniele mi permetto un commento. Noto un lavoro notevole di ricerca nei tuoi ritratti/beauty, attento studio delle luci, ricerca di pose e soggetti. Se posso pero' il tutto e' sempre molto statito, abbastanza forzato. Cerchi sempre di illuminare tutto il soggetto e di ritrarlo completamente. Hai senza dubbio una buona tecnica, quindi ti consiglierei di stravolgerla. Prova a illuminare male e vedere cosa succede. A fare un taglio strettissimo, o sbagliato e vedere cosa ne viene fuori. L'illuminazione peretta va bene per le foto di catalogo ma non se vuoi dare una firma alla foto. Ho la sensazione che le tue foto ne guadagnerebbero in dinamicita' Ho anche la sensazione che non usi modelli/e pro, sono un po' legati anche loro nelle espressioni. Un piccolo consiglio e' usare lo specchio. Se dietro di te metti uno specchio in cui la modella si puo' guardare e giudicare da sola la sua espressione, sara' molto piu' varia e piu' sicura nelle interpretazioni. In genere poi devi ricordale di guardare in macchina, soprattutto a quelle un po' edonistiche, ma serve a rassicurarle e a farle osare molto di piu'. Spero che queste righe ti siano utili. Ciao Gian Luca |
| sent on September 08, 2011 (21:22) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
... Certainly helpful to me ... ...di sicuro sono state utili a me... |
| sent on September 09, 2011 (8:07) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Gian Luca thank you very much for your comment and your valuable advice, I'll treasure. As you guessed, the models are not professionals, and more often than not I try to experiment with their new techniques, so I stop to tried and tested layouts. Zanico thanks to you for the ride. grazie mille Gian Luca del tuo commento e dei tuoi preziosi consigli, ne farò tesoro. Come hai intuito, i modelli non sono professionisti, e il più delle volte non tento di sperimentare con loro nuove tecniche, così mi fermo a schemi collaudati. Grazie anche a te Zanico per il passaggio. |
| sent on September 09, 2011 (12:46) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Daniele believe me test the mirror, turns them 'cause they do not feel more' "judged" by the photographer, and do not focus more 'on you, and on target, but on them. At this point you can ask what you're looking for and just move. They will let you much more 'free to play around with the lights. Daniele credimi prova lo specchio, li trasforma perche' non si sentono piu' "giudicati" dal fotografo, e non si concentrano piu' su di te, e sull'obbiettivo, ma su di loro. A questo punto puoi chiedergli cosa cerchi e da soli si muoveranno. Ti lasceranno molto piu' libero di sbizzarrirti con le luci. |
| sent on September 29, 2011 (14:49) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
I also tend to fall into this 'mistake'. tips helpful but quite another to put them into practice .. especially if it remains only for the weekend to photograph! : ( anche io tendo a cadere in questo 'errore'. utili i consigli ma ben diverso è metterli in pratica.. soprattutto se mi rimane solo il weekend per fotografare! :( |
| sent on January 18, 2012 (20:00) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Great sailor. Hello. Maximum Grande Marinaio. Ciao. Massimo |
| sent on July 03, 2013 (19:12) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
thank you for the previous comments and propose again the picture at a distance of a little 'time. ringrazio dei commenti precedenti e ripropongo la foto a distanza di un po' di tempo. |
|
Publish your advertisement on JuzaPhoto (info) |