What do you think about this photo?Do you have questions or curiosities about this image? Do you want to ask something to the author, give him suggestions for improvement, or congratulate for a photo that you really like?
You can do it by joining JuzaPhoto, it is easy and free!
There is more: by registering you can create your personal page, publish photos, receive comments and you can use all the features of JuzaPhoto. With more than 243000 members, there is space for everyone, from the beginner to the professional.
| sent on January 23, 2015 (12:42) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
27unico suggestion that I can give you is just embellishment to give more importance to that ray of sunshine that is, lighten only the tips of the pines (using the dodge / burn layer mask on the luminosity of the lights) .not much but just enough to ravvivarli a little.
last cosa..so that is not very nice, but the five towers sprouting just (mostly large) were not invited, so the clonerei, but it's just another noioseria who would willingly leave to those of before;-)
hello Mi ricordo quei buchi sulla neve,madonna quante volte sono inciampato l'hai fatta ad Aprile? speravo di intravedere il limedes,ma anche stavolta non mi hai voluto accontentare per me è composta molto bene,rifilerei solo per accontentare i perfezionisti di juza (di cui non faccio parte sia chiaro) sotto per far partire esattamente la neve negli angoli. io in passato ho detto più volte che la composizione troppo perfetta può causare l'effetto contrario,cioè rivelarsi poco naturale,in questo caso o hai uno scalino più netto altrimenti se proprio si avvicina in quel modo meglio farlo combaciare con lo spigolo,perchè così sembra più un errore che una scelta compositiva voluta. mi piace come hai messo in diagonale tofana,sole e cespuglio l'unico suggerimento che mi sento di darti è solo di abbellimento per dare più rilevanza a quel raggio di sole e cioè schiarire solo le punte dei mughi (usando il dodge/burn layer sulla luminosity mask delle luci).non molto ma quel tanto che basta a ravvivarli un pò. un'ultima cosa..so che non è molto gentile,ma le cinque torri che spuntano appena (più che altro la grande) non sono state invitate,per cui le clonerei,ma è solo un'altra noioseria che lascerei volentieri a quelli di prima ciao |
| sent on January 23, 2015 (14:05) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
But it was a dawn so yellowish? So, to me the colors just convince me frankly, we'd work on selectively separating the snow, still a little too cyanotic, with the light, too yellow-greenish. It would open a little shadows. In these situations it is difficult to expect a single wb, the deck is short. Ps .. I give the impression of hanging a little to ds ....;-)
Hello! Ma era un'alba così giallina? Così , a me le cromie mi convincono poco francamente, ci lavorerei su selettivamente separando la parte neve, ancora un pò troppo cianotica, con la parte luce, troppo gialla-verdina. E aprirei di un poco le ombre. In queste situazioni pretendere un unico wb è difficile, la coperta è corta. Ps.. a me dà l'impressione di pendere un pò a ds.... Ciao! |
| sent on January 23, 2015 (14:37) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Bella, I like the composition very well with the guidelines that depart from the right places but not with the absolute precision that can give the impression that we are too costruito..ma in sophistry, I've never been there in the spring, but I do not think that the situation changes very light compared to the summer, the sun comes out from behind the mountains anyway already high enough, for what the colors are not very hot, for personal taste would reduce a little 'blue in the shadows now that a date shyness of warm tones the image has no strong color contrast;-) Congratulations, hello. Bella, a me la composizione piace molto così con le linee guida che partono dai punti giusti ma non con l'assoluta precisione che può dare l'impressione di troppo costruito..ma siamo nei sofismi, non sono mai stata li in primavera, ma non credo che la situazione di luce cambi di molto rispetto all'estate, il sole spunta comunque da dietro ai monti già abbastanza alto, per quello le cromie non sono caldissime, per gusto personale ridurrei un po' il blu nelle ombre visto che comunque data la timidezza dei toni caldi l'immagine non ha forte contrasto cromatico Complimenti, ciao. |
| sent on January 23, 2015 (22:13) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
A thousand thanks to all of you esperesso your opinion
one thing that I think is common in your suggestions is the color of snow in the shade too tending to bu / cyan, which often escapes me and I suppose it is the result I get trying to exploit the differences in light. enhance the light on the pines I did it, but perhaps too little. for composition, I am pleased that although some details do not hurt either, despite the sun quite central. the little space under the snow that does not start exactly the angle I lasciaoto on purpose because I liked the most. about the colors of the sky, the sky became priam salmon pink / pale orange and then yellow, I honestly do not know why, but he never had that bright pink hue of the classic morning. I enclose oneshot made to 105mm about 10minutes before. [URL =] imageshack.com/a/img661/6915/w1qGoZ.jpg Simone is the photo of May 24 and the tower that rises really I had not noticed, but I have to say that you raigone sull'inclinazione instead look Ilario (the human level) if it passes:-D
hello gianmarco
grazie Mille a tutti di aver esperesso il vostro parere una cosa che mi sembra sia comune nei vostri suggerimenti è il colore della neve in ombra troppo tendente al bu / ciano, cosa che spesso mi sfugge e suppongo sia il risultato che ottengo cercando di valorizzare le differenze di luce. valorizzare la luce sui mughi lo ho fatto, ma forse troppo poco. per la composizione, mi fa piacere che a parte qualche dettaglio non sia male, nonostante il sole piuttosto centrale. il piccolo spazio sotto che non fa partire la neve esattamente dall'angolo lo ho lasciaoto apposta perchè mi piaceva di più. riguardo i colori del cielo,il cielo priam è diventato rosa salmone/ arancione pallido e poi giallo, onestamente non so perchè, ma non ha mai avuto quella tonalità rosa vivo delle mattine classiche. allego uno scatto fatto a 105mm circa 10minuti prima. imageshack.com/a/img661/6915/w1qGoZ.jpg per Simone la foto è del 24 maggio e alla torre che spunta davvero non avevo fatto caso, però devo dire che hai raigone sull'inclinazione invece aspetto Ilario (la livella umana) se passa ciao gianmarco |
| sent on January 23, 2015 (22:15) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
I find it very good composition with the dark mass of the pines on the right that counterbalances the Tofana left. Nice bright moment, the rising sun and the area to his right! Im not the intonation reddish general, I would do a correction more neutral correcting even the cyan on the snow, so the golden light remains ... indeed is revalued. A speech deserves the area high above the snow line: I see too soft, maybe took you also dell'orton or glow (lately are so fashionable:-D) but I think the effect is negative, especially on sun rays and on which I would like more engraved "stronger" because they are the topical part of the picture and certainly not the foreground with the mountain pines. Hello There:-) Ilario Trovo molto buona la composizione con la massa scura dei mughi a dx che controbilancia quella della Tofana a sx. Bello il momento luminoso, il sole nascente e la zona alla sua dx! Non mi entusiasma l'intonazione rossastra generale, farei una correzione più neutra correggendo anche il cyan sulla neve, tanto la luce dorata rimane... anzi viene rivalutata. Un discorso a parte merita la zona alta sopra la linea della neve: la vedo troppo soffusa, forse ci hai messo anche dell'orton o del glow (ultimamente vanno così di moda ) ma l'effetto secondo me è negativo soprattutto sul sole e sui raggi che vorrei più incisi più "forti" visto che sono loro la parte topica della foto e non certo il primopiano con i mughi. Ciao Ilario |
| sent on January 23, 2015 (22:21) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
“ sull'inclinazione instead look Ilario (the human level) „ ha ha ha ... this is not no one had told me !!!!!!!!! Yes, hangs 1st to right. :-):-):-)
PS ... sull'alone reddish to flare on the left of the Tofana, I have drawn a veil. It is getting old? " sull'inclinazione invece aspetto Ilario (la livella umana)" ha ha ha... questo non me l'aveva detto nessuno!!!!!!!!! Ebbene sì, pende 1° verso dx. P.S. ...sull'alone rossastro da flare sulla sx della Tofana, ho steso un velo. Che stia diventando vecchio? |
| sent on January 23, 2015 (22:35) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Ilario thanks:-P
I do not remember if I used the orton because it is a bit 'that I made, but I do not. anyway I attach a crop of the raw area of ??the sun and its right for reference
imageshack.com/a/img538/5821/oj4Guy.jpg
hello gianmarco grazie Ilario non ricordo se ho usato l'orton perchè è un po' che la ho fatta, ma non mi sembra. in ogni caso allego un crop del raw dell'area del sole e dintorni giusto per riferimento imageshack.com/a/img538/5821/oj4Guy.jpg ciao gianmarco |
|
Publish your advertisement on JuzaPhoto (info) |