What do you think about this photo?Do you have questions or curiosities about this image? Do you want to ask something to the author, give him suggestions for improvement, or congratulate for a photo that you really like?
You can do it by joining JuzaPhoto, it is easy and free!
There is more: by registering you can create your personal page, publish photos, receive comments and you can use all the features of JuzaPhoto. With more than 242000 members, there is space for everyone, from the beginner to the professional.
| sent on October 08, 2014 (11:11) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
A nice diagonal monochrome that emphasizes the beauty of the flower, made even more intriguing by the sophisticated blur! Great idea! :-D Una piacevole diagonale monocromatica che enfatizza la bellezza del fiore, resa ancor più intrigante dalla ricercata sfocatura! Ottima idea! |
| sent on October 08, 2014 (15:42)
Grazie :D infatti ci ho provato con la sfocatura..... ma so che devo ancora praticare di più! |
| sent on October 09, 2014 (18:11) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
For some reason I find it a shot very "feminine"! Do not laugh, it is so, and I find it very beautiful as composition and choice of warm tones, exposed without fear of "burning" the yellow petals. Ezio Chissà perché lo trovo uno scatto molto "femminile"! Non ridere, è così, e la trovo molto bella sia per composizione sia per scelta della tonalità calda, esposta senza paura di "bruciare" il giallo dei petali. Ezio |
| sent on October 09, 2014 (21:11) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Enzo Thanks for your comment, what it means to "burn"? Sorry but I'm a total newbie I bought my first SLR in May this hehehe:-D If you have any link where I can read up on this thing would be grateful burn you, good evening !! ;-) Grazie Enzo per il tuo commento, cosa vuole dire "bruciare"? Scusa ma sono una newbie totale ho comprato la mia prima reflex questo maggio hehehe Se hai qualche link dove posso leggere su questa cosa del bruciare ti sarei grata, buona serata!! |
| sent on October 15, 2014 (11:02) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Hello Ady. Even I'm not an expert in the true sense of the word ... In photographic jargon, colors, eg. white, are "burned" when there is a total loss of detail, resulting in excessive overexposure. Some cameras have an option whereby, on the display, see blinking or otherwise highlighted areas where whites are "burned". In practice, if you eg. try to darken a photo where there are reflections of the sun very intense, they will always remain white without any detail present in them. The petal on top of your flower center, in my opinion, is "burned" You do not see the ribs and the nuances present on the others and, most likely, also decreasing the brightness will not be able to make them appear. Caution: As a rule a good photo should not contain burnt colors! For this reason it is recommended to observe the histogram on the fotocamera, as able to highlight parts excessively overexposed. This does not apply in the case of creative photos or portraits of the type High Keys. I hope I was clear enough: re-reading I have doubts:-) Ezio Ciao Ady. Nemmeno io sono esperto nel vero senso della parola ... In gergo fotografico, i colori, ad es. il bianco, vengono "bruciati" quando c'è una totale perdita di dettagli, conseguente ad una eccessiva sovraesposizione. Alcune fotocamere hanno un'opzione per cui, sul display, vedi lampeggiare o evidenziate in altro modo le zone dove i bianchi sono "bruciati". In pratica, se tu ad es. provi a scurire una foto dove sono presenti dei riflessi del sole molto intensi, questi rimarranno sempre bianchi senza presentare al loro interno alcun dettaglio. Il petalo in primo piano del tuo fiore centrale, a mio giudizio, è "bruciato": non si vedono le nervature e le sfumature presenti sugli altri e, molto probabilmente, anche diminuendo la luminosità non riuscirai a farle apparire. Attenzione: di regola una buona foto non dovrebbe contenere colori bruciati! Per questo si consigli di osservare l'istogramma sulla fotocamera, in quanto in grado di evidenziare le parti eccessivamente sovraesposte. Ciò non vale nel caso di foto creative o in ritratti del tipo High Keys. Spero di essere stato chiaro abbastanza: rileggendo ho dei dubbi :-) Ezio |
| sent on October 15, 2014 (11:06) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
PS: If you look at the photos from the Italian "High Keys" (my daughter ...)
www.juzaphoto.com/me.php?pg=89073&l=it
you'll see that the background is completely white and his face slightly overexposed Behind her was a white wall but not spotless. A flash bet on it meant that the background appeared strongly overexposed and then "burned" and lacking in detail, nuances or imperfections. Hello. Ezio PS: se guardi la foto dal italo "High Keys" (mia figlia ...) www.juzaphoto.com/me.php?pg=89073&l=it vedrai che lo sfondo è perfettamente bianco e il viso leggermente sovraesposto: dietro di lei c'era un muro bianco ma non immacolato. Un flash puntato su di esso ha fatto sì che lo sfondo apparisse fortemente sovraesposto e quindi "bruciato" e privo di dettagli, sfumature o imperfezioni. Ciao. Ezio |
| sent on October 20, 2014 (16:49) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Thanks Ezio, to explain so clearly now ... I saw the petal you say, and you're right, I will get to study the part of the histogram. :-) Grazie Ezio, per spiegarmi in modo cosi chiaro... adesso ho visto il petalo che dici, ed hai ragione, mi metterò ad studiare la parte dell'istogramma. |
| sent on November 01, 2014 (17:25) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
I like to encourage a ady-I think you have 2 things wrong f / 4 could turn a bit more would have captured more detail and shutter speeds would be around 1 / 250mo- to finish some photos should be made to stand very important- trial hello soon stefano un mi piace di incoraggiamento ady-secondo me hai sbagliato 2 cose f/4 potevi chiudere un pò di più avresti catturato più dettaglio ed i tempi di scatto sarebbero stati intorno al 1/250mo- per finire certe foto vanno fatte su cavalletto molto importante-prova ciao a presto stefano |
| sent on November 04, 2014 (9:58) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Hello Stephen, thanks for the suggestion. ;-) Ciao Stefano, grazie del suggerimento. |
| sent on November 17, 2014 (20:01) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
well ... for making her free hand is really well done! You really get a good taste of composition, perfect light, but, looking at the shooting data, said his friend Stephen, I would have given more depth to closing the aperture one or two stops, unless you do not want to search for that effect. ... Ady congratulations, very good, considering your new entry in the SLR .... Mario ciauzz beh...per averla fatta a mano libera è davvero ben eseguita! Hai davvero un buon gusto compositivo, luce perfetta, ma, osservando i dati di scatto, come ha detto l'amico Stefano, avrei dato più profondità chiudendo di uno o due stop il diaframma, a meno che tu non volessi ricercare quell'effetto.... complimenti Ady, bravissima, considerando la tua new entry nelle reflex.... ciauzz Mario |
| sent on November 17, 2014 (22:43) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
the fact of the stop is simple .... more "close" the diaphragm toward the highest values ??(f22 to be understood ...) and more depth of field will have, therefore less blur of some object / entity, regardless of the mass focus, to be as accurate as possible for the person who want to return ..... Of course, closing the aperture you have to use exposure times longer to bring the right lighting of a subject, can not be divided .... open an aperture, shorten the exposure time of a value, and vice versa .... it's up to you find the right combination that best suits you, depending on the type of photo you want to do ..... I hope to be helpful .... have a nice evening !! Mario il fatto degli stop è semplice....più "chiudi" il diaframma verso i valori più alti (f22 per intendersi...) e più profondità di campo avrai, quindi meno sfocatura di un qualche oggetto/soggetto, a prescindere dalla messa a fuoco, che dovrà essere più accurata possibile per il soggetto che vorrai riprendere..... Ovviamente chiudendo i diaframmi devi usare tempi di esposizione più lunghi per riportare la giusta illuminazione di un soggetto, non sono divisibili....apri un valore di diaframma, accorci il tempo di esposizione di un valore, e viceversa....sta a te trovare la giusta combinazione che più ti aggrada, a seconda del tipo di foto che vuoi fare.....spero di esserti stato utile.... buona serata!! Mario |
|
Publish your advertisement on JuzaPhoto (info) |