What do you think about this photo?Do you have questions or curiosities about this image? Do you want to ask something to the author, give him suggestions for improvement, or congratulate for a photo that you really like?
You can do it by joining JuzaPhoto, it is easy and free!
There is more: by registering you can create your personal page, publish photos, receive comments and you can use all the features of JuzaPhoto. With more than 243000 members, there is space for everyone, from the beginner to the professional.
| sent on July 12, 2012 (22:18) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Remarkable TOP SHOT by competition! Veramente notevole TOP SHOT da concorso!! |
| sent on July 12, 2012 (22:27) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Continue the applause from the previous which also confirm the text! “ In every shot surprise compared to the previous ... and it is not easy given the level! APPLAUSE „ A salutone! Paul ps I agree with the acclamation "Photo of the Year" Continua l'applauso dalla precedente di cui confermo anche il testo! " Nello ogni scatto stupisce rispetto al precedente ... e non è facile visto il livello! APPLAUSO " Un salutone! Paolo p.s. concordo con l'acclamazione "foto dell'anno" |
| sent on July 12, 2012 (22:51) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Amazing, lots of compliments! Straordinaria, tantissimi complimenti! |
| sent on July 12, 2012 (23:12) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Spectacular, one of the most beautiful ever seen. Hello Spettacolare, una delle più belle mai viste. Ciao |
| sent on July 12, 2012 (23:17) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
All my admiration. Hello. Joseph Tutta la mia ammirazione. Ciao. Giuseppe |
| sent on July 12, 2012 (23:20) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Entertainment and admiration. In Bravo. Spettacolo ed ammirazione. Bravo Nello. |
| sent on July 12, 2012 (23:30) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
A SPLENDID ......! S P L E N D I D A.......!!! |
| sent on July 12, 2012 (23:40) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Grand, spectacular throughout. As good a shot like that. Stracomplimenti Hello Grandiosa, spettacolare in tutto. Da invidiare uno scatto simile. Stracomplimenti Ciao |
| sent on July 13, 2012 (0:17) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
MI stepping stone to compliments. Photo by the book. Compliments MI accodo ai complimenti. Foto da manuale. Complimenti |
user13306 | sent on July 13, 2012 (1:09) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
C favored by shooting position, more or less the height of the subject. Seventh, the background, perfectly exposed and properly focus to make the subject stand out. Eighth, the point from which the action originated, the fig tree, the leaf, the fruit and shoot perfectly readable. Ninth, the feeling of power transmitted. I'll stop here, but I could go on (and the perfect exposure, the leg that is visible, the leaf out of focus for depth, variable geometry feathers raised during take-off, the equipment at the highest level .. - etc.). Spontaneous applause. A volte un'immagine riunisce in se' tutta una serie di aspetti che contribuiscono a farla risaltare e a farla risultare altamente spettacolare. Qui gli elementi che ne fanno un'immagine eccezionale sono talmente tanti che per apprezzarli appieno vale la pena di analizzarli singolarmente. Innanzitutto la bellezza del soggetto, uno degli uccelli più colorati e pregevoli della nostra avifauna. Secondo, la posizione ad ali aperte, che manifesta tutte le cromie presenti e, terzo, la forma armoniosa e aerodinamica esaltata dalle simmetrie del piumaggio. Quarto, l'azione di predazione con l'insetto ben leggibile. Quinto, lo sguardo del soggetto verso la camera, che sembra guardare chi osserva la foto e dunque instaura una sorta di comunicazione tra soggetto e osservatore. Sesto, l'inquadratura perfetta, non importa se perfezionata a posteriori, con uno spazio libero nella direzione in cui l'osservatore intuisce svilupparsi l'azione successiva, favorita dalla posizione di ripresa, più o meno all'altezza del soggetto. Settimo, lo sfondo, perfettamente esposto e adeguatamente sfocato a far risaltare il soggetto. Ottavo, il punto da cui ha origine l'azione, l'albero di fico, con la foglia, il frutto ed il germoglio perfettamente leggibili. Nono, la sensazione di potenza trasmessa. Mi fermo qui, ma potrei continuare (la perfetta esposizione, la zampa che si intravede, la foglia fuori fuoco per la profondità, le piume a geometria variabile rialzate in fase di decollo, l'attrezzatura ai massimi livelli..- etc.). Applausi a scena aperta. |
| sent on July 13, 2012 (1:26) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
what about shooting beautiful davero che dire scatto davero bellissimo |
| sent on July 13, 2012 (9:08) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
I add to the many comments and compliments, one click really unique and beautiful .... a warm greeting Raffaella Mi aggiungo ai tantissimi commenti e complimenti, uno scatto davvero unico e bellissimo.... un caro saluto Raffaella |
| sent on July 13, 2012 (9:15) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Taking superlative .... In very good. Scatto superlativo....bravissimo Nello. |
| sent on July 13, 2012 (9:27) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
At that say: one of the 10 most beautiful pictures I've ever seen. Hello Che dire Nello: una delle 10 foto più belle che abbia mai visto. Ciao |
| sent on July 13, 2012 (9:30) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
The photo is beautiful as usual, but let me take it as a pretext for a discussion on saturation. I, like Rubacolor not croppo absolutely never but not saturated, believing that this procedure would lead me to see something that is not there. In a discussion in another forum about the SLT technology (if you're interested I'll give you the link in mp) I gave the example of your own jay and my last, concluding that the comparison was I to lose. Among replicates, on the sidelines say, was blown out this type of problem. There is no doubt that colors become brighter arouse an impression, a reaction possibly deeper but I wonder if it's worth it. No doubt, I'm in the clear minority, but I think it's interesting to discuss it, maybe I will open the question off topic. Hello. La foto è come al solito bellissima ma permettimi di coglierla a pretesto per una discussione sulla saturazione. Io, come Rubacolor, non croppo assolutamente mai ma neanche saturo, ritenendo che questa procedura mi porti a vedere un qualcosa che non c'è. In una discussione in altro forum circa la tecnologia SLT (se ti interessa te ne do il link in mp) ho portato ad esempio una tua ghiandaia e la mia ultima, concludendo che nel confronto ero io a rimetterci. Tra le repliche, a margine diciamo, era saltato fuori anche questo tipo di problema. Non c'è dubbio che colori resi più brillanti suscitino un'impressione, una reazione forse, più profonda ma mi chiedo se ne valga la pena. Nessun dubbio, mi trovo in chiara minoranza ma discuterne penso sia interessante; magari aprirò la questione in off topic. Ciao. |
| sent on July 13, 2012 (9:42) | This comment has been automatically translated (show/hide original)
Thanks also to all of you:-P:-P:-P:-P:-P:-P @ Giulio Iannaci ... special thanks for the detailed comments and many of his comments very welcome. I was complaining to friends present for the photo of the difficulties to use the 600mm for the shallow depth of field, because to get a decent picture with the MAF of all, or almost all, the subject must be closed at least 4 stops compared to 500mm, at the expense of brightness, shutter speed etc. .. It 'sa very excellent optics but do not recommend for photos under 15 mt. depending on the size of the subject (in this case I raised the ISO to 1250 thanks to the camera that has a good quality even at these performance) but when you succeed in the enterprise to focus well the results are excellent, the out of focus before and after the subject are surprisinglyi like the details with no defects of any kind that normally affect the optics. Thanks In @ Francesco Sestili do not know what are your camera settings while shooting, I generally use neutral values ??at zero, one thing that I have not listed previously in describing the virtues and defects of the 600 is that it pulls in contrast and amazing colors, the first few times you use it, taking the same picture with friends, seeing the result and compared with each other (same body) asked me if I had set the camera as standard, however, was neutral with same parameters to 0. This shot is affected by the warm light of late afternoon because it was made at 18,38,02 of 11/072 012, with regard to saturation, in this case I used CS 4 and & esevere by about 10 points, and in some parts of the picture I have acted in a selectively removing it as it was too great, classic colorful plumage. It 'obvious that the picture in a smaller size and saved for web mode acquires more color, but if you go to see the photos I posted, also the jay, in HD, the result is very different because it is not saved with the option to save the web. This frame does not require a crop but a crop for composition, because it is almost full size, using fixed lenses may not always have the best shot and recompose the photograph often requires clippings unless you have the person posing and calmly compose the appropriate focal length with the various doublers I use a zoom I visited the photo you posted the jay is a beautiful photo but II see on a dominant red / yellow "flatten" all the colors it is obvious that increasing the saturation is even more compromised, often affects the place and time of the recording, but since it is often the camera is not able to compensate for necessary interventions PP Thank you for the comments and considerations are always constructive and acceptable for the purpose they are intended (I would be grateful if you send me the link) Thanks In Grazie anche a voi tutti @ Giulio Iannaci ... un grazie particolare per il commento dettagliato e ricco di osservazioni molto gradito . Mi stavo lamentando con gli amici presenti al momento della foto, delle difficoltà che s'incontrano ad utilizzare il 600mm ,per la ridottissima profondità di campo ,in quanto per avere una foto con la MAF decente su tutto ,o quasi, il soggetto occorre chiudere almeno 4 stop rispetto al 500mm ,a discapito della luminosità ,tempi di scatto ecc.. E' una ottica eccellente ma la sconsiglio per le foto sotto i 15 mt. a seconda delle dimensioni del soggetto (in questo caso ho innalzato l'ISO a 1250 grazie alla fotocamera che ha una qualità buona anche a queste prestazioni) ma quando riesci nell'impresa di focalizzare bene i risultati sono eccellenti , lo sfuocato prima e dopo il soggetto sono incredibili ,come i dettagli con mancanza di difetti di ogni genere che normalmente affliggono le ottiche . Grazie Nello @ Francesco Sestili , non so quale sono le tue impostazioni della fotocamera in fase di ripresa ,io in genere uso neutro con valori a zero , una cosa che non ho elencato nel descrivere precedentemente tra i pregi e difetti del 600 è il fatto che tira dentro un contrasto e colori incredibili , le prime volte che lo utilizzavo ,scattando la stessa immagine contemporaneamente con degli amici ,vedendo il risultato e messo a confronto con loro (medesimo corpo macchina) mi chiedevano se avevo impostato la fotocamera come Standard invece era neutro con gli stessi parametri a 0. Questo scatto risente della luce calda del tardo pomeriggio in quanto è stata realizzata alle ore 18,38,02 del 11/072012, per quanto riguarda la saturazione ,in questo caso ho utilizzato C.S. 4 ed è di circa 10 punti e in alcune parti della foto ho agito togliendola in un modo selettivo in quanto risultava eccessiva , classico della piumaggio ricco di colori . E' ovvio che la foto con dimensioni ridotte e salvata con modalità per web acquisisce maggior colore ma se vai a vedere le foto che ho inserito , anche della ghiandaia , in HD il risultato è molto diverso perché non è salvata col l'opzione salva per il web . Questo fotogramma non necessita di un crop ma di un ritaglio per la composizione ,perché è quasi a formato pieno , utilizzando ottiche fisse non puoi avere sempre l'inquadratura ottimale e per ricomporre la foto necessita spesso di ritagli a meno che hai il soggetto in posa e con tutta calma componi la lunghezza focale adeguata con i vari duplicatori ho utilizzi uno zoom Ho visitato la foto della ghiandaia che hai postato è un bellissima foto ma io vedo sopra una dominante rossa/gialla che "appiattisce" tutti i colori è ovvio che aumentando la saturazione viene ancor più compromessa , spesso influisce il luogo e l'ora dello scatto ma dato che spesso la fotocamera non è in grado di compensare occorre interventi in P.P. Ti ringrazio delle osservazioni e considerazioni , sono sempre costruttive e gradite per lo scopo che si prefiggono ( sarei grato se mi invii il link ) Grazie Nello |
|
Publish your advertisement on JuzaPhoto (info) |